Motorsåg och handhållet

Bra handlare?! (Uppsala län)

7 inlägg 3262 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Bra handlare?! (Uppsala län)

TrioBrake  
#520226 Tjena!!
Är lite sugen på en 372 eller 390 eller en 572 och skulle vilja klämma och känna lite på dom och så men känner inte till nån bra handlare här i trakterna.. Den ända större handlaren som jag vet är Såma men det är en rätt så usel butik... Tomma hyllor och personalen har inte såndär superkoll så tänkte ifall om nån här känner till nån bra handlare i Uppsala/Västmanlands län [emoji16]

Tack på förhand



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Bra handlare?! (Uppsala län)

Traktordave  
#520237 Har varit med föräldrarna på TraktorNord precis norr om Uppsala. Fantastiskt brett utbud av allt från skotare, ATV, motorsågar till tröskor och jordbrukstraktorer. Vet att dom för Husqvarna och har en del sågar hemma. Hur kunniga dom är på just HVA vet säkert någon annan här på forumet som handlat där.

Men väl värt ett besök får att kolla på grejor och maskiner på gården... :)

Användarvisningsbild

Re: Bra handlare?! (Uppsala län)

TrioBrake  
#520238
Traktordave skrev:Har varit med föräldrarna på TraktorNord precis norr om Uppsala. Fantastiskt brett utbud av allt från skotare, ATV, motorsågar till tröskor och jordbrukstraktorer. Vet att dom för Husqvarna och har en del sågar hemma. Hur kunniga dom är på just HVA vet säkert någon annan här på forumet som handlat där.

Men väl värt ett besök får att kolla på grejor och maskiner på gården... :)
Tänkte lite på dom också har sambons föräldrar där i Bälinge så man har passerat traktornord några gånger så det är väl värt ett försök, tyvärr så är det rätt så ovanligt att handlare har större sågar hemma i butik [emoji13]

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bra handlare?! (Uppsala län)

Traktordave  
#520240 Då får det bli ett besök! Väl värt det!
Minns att dom hade en större såg i påskas men inte vilken då jag bara är intresserad av /använder lite mindre maskiner.

Användarvisningsbild

Re: Bra handlare?! (Uppsala län)

Plush  
#521504 Jag köpte min 572 på Såma och beställde bl a 2st C85 X-Cut där men jag fick vänta över 6 veckor på att få ens en kedja. Den andra kedja är no show på ännu snart 8 veckor senare.
Tycker det är trist när man ser andra handlare ha hemma och till betydligt bättre pris. Vill gärna stödja en lokal handlare men ibland undrar man..
Sen är attityden hos säljarna lite för kaxig/besserwisser och dom gör tyvärr ner på vissa kunder som frågar om råd... Vet av egen erfarenhet.
Också otroligt trist.

Dom kanske hade en dålig dag. Vad vet jag.

Användarvisningsbild

Re: Bra handlare?! (Uppsala län)

totte  
#521564
Plush skrev:Dom kanske hade en dålig dag. Vad vet jag.


Alla kan ha en dålig dag, men en seriös handlare ser alltid till att kunden får både ordentlig kompensation och en rejäl ursäkt när det råkar inträffa.

Användarvisningsbild

Re: Bra handlare?! (Uppsala län)

TrioBrake  
#523135 Jonas på Såma är förbannat trevlig att ha att göra med, till skillnad från dom andra som mest verkar läsa innantill angående diverse sågar och så vidare.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).