Motorsåg och handhållet

Husqvarna 560XPG tjuvstannar men startar och går bra

19 inlägg 6045 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560XPG tjuvstannar men startar och går bra

Seb macahan  
#510914
JohannesG skrev:Nu går sågen perfekt igen.

Lämnade in den till verkstan. Inte för att jag inte skulle klara det själv, men för att jag inte hinner och de har bättre rutin på det. Är ändå lite pilligt.

Och denna gången var det väldigt tur att jag lämnade in. För när han bytt tändmodul så gick den inte alls bra, hade aldrig hört något liknande. Visade sig att den nya tändmodulen var kass, så han fick sätta i en ny ny, och sedan var allt frid och fröjd. Sällan nya delar är fel på, men det händer. Så väldigt tur att det skedde hos en auktoriserad verkstad, så ingen kunde anklaga mig.

Sågen hade även för ett tag sedan satt en felkod som kunde ha med tändmodulen att göra, så allt tyder på att det var den.


I mitt område lagar man sågen själv för man hinner inte vänta på att verkstan ska lösa det. Nu ska jag inte på något vis kasta smuts över landets verkstäder men nu för tiden är det alltid någon ny dyr pryl som gemene man inte förstår sig på som har gått sönder. Förr var det bränsleslangar stift och någon kabel som gått av........jag kanske bor i fel del, eller i fel tid. Bra att det löste sig, men tyvärr så har jag mer förtroende åt mitt eget kunnande än en del "verkstäder". Lämnade in en 357'a för några år sedan där det byttes tändmodul. Några månader senare, gammal soppa....och nytt stift. När den börja strula igen bytte jag själv bränsle slang. Sen funkade den bra i 4år tills den blev stulen, stölden är ingens fel men jag har många " spökhistorier" från "verkstäder" bilar, motorsågar, traktorer, mopeder.....seriöst kunnande och yrkesstolthet är tydligen omodernt. Hälsningar optimistiske Seb macahan

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560XPG tjuvstannar men startar och går bra

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#510937 Trist du inte har nån bra nära dig.
Det är ovärderligt.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560XPG tjuvstannar men startar och går bra

JohannesG  
#510956 Ja det är tråkigt att vissa inte tar kunden seriöst. Så jag är oerhört tacksam att jag har en bra handlare när jag känner att jag inte hinner eller är lite osäker.

Kan det vara så att vissa prioriterar privatpersoner med billigare sågar i stället för proffsen?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560XPG tjuvstannar men startar och går bra

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#510963 Det finns säkert de som prioriterar hit eller dit. Bäst är nog de som ser seriöst på alla kunder oavsett.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).