Motorsåg och handhållet

Huskvarna 242 med defekt kedjebroms

10 inlägg 3636 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Huskvarna 242 med defekt kedjebroms

KalleHåstedt  
#496457 Någon som har kedjekåpa/kedjebroms till denna gamla såg. Synd att skrota när den går som en klocka förutom att bromsen slår till omotiverat. Ny kostar 1000 spänn vilket är dubbelt mot vad sågen kan vara värd. Betalar någon hundring för beg kåpa eller säljer sågen för femhundra.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Huskvarna 242 med defekt kedjebroms

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#496460 Var i landet finns du?

Användarvisningsbild

Re: Huskvarna 242 med defekt kedjebroms

KalleHåstedt  
#496492 Björklinge ca 2 mil norr om Uppsala

   TS
Avatar Fallback

Re: Huskvarna 242 med defekt kedjebroms

Ingoberra  
#496721 Så har min hitachi betett sig på slutet. Tror en rejäl rengöring av kåpan å mekanismen fixade det dock. Gissar att det kan vara sågspån som bygger lite så den blir för känslig.

Användarvisningsbild

Re: Huskvarna 242 med defekt kedjebroms

KalleHåstedt  
#496745 Har gjort väldigt rent runt bromsbandet och smort mekanismen men det blev inte bättre. Tack för tipset men jag tror att mekanismen helt enkelt är utsliten.

   TS
Avatar Fallback

Re: Huskvarna 242 med defekt kedjebroms

JoTh  
#496853 Hej Kalle

Jag bor inte så långt från dig, och köper gärna sågen med defekt kedjebroms, om du väljer att sälja den.
Du har PM.

Användarvisningsbild

Re: Huskvarna 242 med defekt kedjebroms

KalleHåstedt  
#496882 Jag gav upp och köpte ny såg så jag säljer den gärna. Den har en liten skavank till i form av trasig stoppknapp så jag stänger av den med choken. Detta funkar perfekt men man måste se till att kotaktblecken i knappen är isolerade från varandra. Tänkte att du ska veta detta. Hur mycket kan den vara värd i dina ögon. Du får med några halvfilade kedjor om du vill.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Huskvarna 242 med defekt kedjebroms

KalleHåstedt  
#500169 Hej. Har du ångrat dig?

   TS
Avatar Fallback

Re: Huskvarna 242 med defekt kedjebroms

JoTh  
#500308 Hej Kalle
Nej, ringer dig i morgon.

Användarvisningsbild

Re: Huskvarna 242 med defekt kedjebroms

KalleHåstedt  
#500327 Ok.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).