Motorsåg och handhållet

Vill inte starta igen...

3 inlägg 1263 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vill inte starta igen...

P. S  
#496055 Hej!


Fick ärva en gamla jonsered turbo 2141 som stått i ett garage några år. Kanske inte den bästa sågen men jag tror den uppfyller min behov.

Efter lite kärlek och ny bensin och ett nytt tändstiftet så startade den efter två tre drag :-bd

Förra veckan var jag ute med sågen för första gången och den startade lätt och gick fint en längre stund tills att jag stängde av den... Sen vägrade den att starta igen.


Den fick stå ute i kylan i nästan en timma men den vägrade fortfarande att starta...

Idag gjorde jag ett nytt försök och den startade direkt och jag kunde stänga av och drag igång den igen utan några problem.


Så jag tog med sågen igen och samma sak den fungerade en längre stund utan problem tills dess jag stängde av den.

Varför vill den inte starta igen?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Vill inte starta igen...

Botvig  
#496177 Kolla silen i tanken och slang till förgasaren samt silen i förgasaren.

Användarvisningsbild

Re: Vill inte starta igen...

totte  
#496185 När den inte vill starta: Häll en tesked bensin på luftfiltret och dra. Startar den till då så har du ett bränsleproblem. Om den inte ens puffar till så har du troligen en dålig tändmodul som lägger av när den är varm.

Men allra först, prova med ett nytt tändstift.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).