Motorsåg och handhållet

"klingskydd"

18 inlägg 11735 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: "klingskydd"

Psycho Dave  
#64572 Hoppar in i en gammal tråd då jag saknar all form av klingskydd till min 244 RX med fyra skruvar för infästningen.

Vilken var det största skyddet för trimmerhuvud som passade denna egentligen? Blev som aldrig utrett tycker jag...

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re:

Nonkan  
#64604
Anders A skrev:Skyddskåpa för trimmerhuvud passande 244 med 4 fästskruvar heter i Jonsereds sortiment 5039160-03 färg röd
Kostar ca 195 kr


Och i orange för att matcha sågen heter det 503 91 60-01. Det tidigare numret i tråden är det äldre skyddet med metallhylsor för att förstärka hålen. Det nyare numret är större så det skyddar bättre. Dock blir inte det gamla numret ersatt av det nya i ordersystemet utan det står att det har utgått. På Jonseredsröda och Partnergula funkar dock översättningen. Det är inte alltid alla översättningar fungerar som de ska i Husqvarnas ordersystem, men de har ju runt 100 000 artiklar att välja på i sitt ganska stora lager. Det är lite komiskt när man beställer motorsågsdelar och får en kylskåpsdörr t.ex.

Ang tidiga 244 med två genomgående skruvar som håller klingskyddet så finns det en deflektor av gummi som man monterar en bit upp på riggröret.

Användarvisningsbild

Re: "klingskydd"

Williamm  
#673348 Är nr: 502 26 34-01 Skydd för gräsklinga?
1602588701_husq_skaerme.jpg

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).