Motorsåg och handhållet
Demontera förgasare på 346.
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in tis 28 nov 2017, 14:35#482834Som rubriken anger går jag bet på att demontera förgasaren på 346:an. Jag har visserligen inte haft möjlighet att renblåsa ännu, men jag ser inga skruvskallar någonstans, sen förstår jag inte hur man ska få loss gaslänkaget heller..
så, har någon en liten verkstadsbeskrivning vore jag mycket tacksam..
TS

tis 28 nov 2017, 23:44#482962Är det inte en vanlig Zama på den?
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Såg samlare av grövre kaliber....
www.chainsawcollectors.se
ons 29 nov 2017, 18:57#483032Det kan det mycket väl vara. Problemet var att jag aldrig meckat förgasare på en 346 och begrep inte hur gaslänkaget var uppbyggt. Men det verkar som att förgasaren inte behöver lossas för att byta chokreglaget som lossnat?
TS
ons 29 nov 2017, 22:09#483081Nej, det trycker du bara dit igen. Byter om anslutningen mot hävarmen är skadad.
ons 29 nov 2017, 22:12#483082Ett tips är o ta ur gas länkaget vid förgasarens hävarm. Lossa damask/smutsskyddet det går igenom på väg till bakre handtag (dra uppåt). Så blir det inte så pillrigt.
fre 01 dec 2017, 01:25#483287Här är något som kanske kan hjälpa:
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
Börjar bli gammal ...
fre 01 dec 2017, 14:36#483353Tack alla för goda råd, nu är problemet fixat och chokreglaget återmonterat. Problemet låg nog i att den jag lånade ut sågen till var väl häftig i sitt handhavande av grejerna..
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).