Motorsåg och handhållet

Log Ox 3-i-1 handverktyg gallring?

4 inlägg 3410 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Log Ox 3-i-1 handverktyg gallring?

Fredrik Reuter  
#481335 Hittade denna video som visar på ett vad jag tror nytt handverktyg kallat Log Ox.

Vet inte spontant vad man ska säga om Log Ox ur ett nordiskt skogsbruksperspektiv. Men om man orkar bära runt den i huggarbältet så kanske den skulle kunna funka som kvisthjälp i gallring bland annat.

Eller vad tror ni?





   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Log Ox 3-i-1 handverktyg gallring?

bgl  
#481343 Vanligaste användningen i filmen är som det vi kallar dragsax, de svenska varianterna är garanterat lättare.
Jämför 1,3 kg med den här klumpens vikt på 6,3 kg!
Såg just på nätet att Amazon inte skickar logox till Sverige, vore roligt att veta varför.
Det fanns en gång i tiden en vändhake som kunde lyfta stocken en bit vid kvistning. Det var någon här som provade, tror inte det föll väl ut.

Användarvisningsbild

Re: Log Ox 3-i-1 handverktyg gallring?

Vardon  
#481410 Finns säkert behov av den. Dock kan jag säga allt de gör på videon använder jag antingen traktorn till eller så ska jag köra med den telfern jag fick och lyfta bitarna till klyven. får jag stå inomhus och klyva och kan dessutom lasta av släpvagnen.

Men har man ingen traktor så varför inte..

Användarvisningsbild

Re: Log Ox 3-i-1 handverktyg gallring?

Kullens mek  
#482798 Nää de verkar ju lika smidigt som stalpen... tacka vet jag kilar!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).