Och vevaxeln verkar ok och skåran där kilen skall ligga är uppe på vevslängen.Axeln sitter fast, den har nog inte snurrat.
Men kullagren gick att ta loss bara genom att lite försiktigt peta på dem, passningen är superlätt glidpassning.
Och hur man än söker så syns inte det minsta spår av förbränning eller sot, så nog måste denna motorn ha monterats som måndagsexemplar.
Bränsleslangarnas kvalitet är inget att hurra över heller, höll inte tätt vid förgasaren.
men nu har jag i alla fall en ny Walbro förgasare och ett nytt litet svärd som lön för mödan.
Några foton om ni vill se på delarna, som ser nya ut .
Kollat på internet att skåran är på fel plats, den som jag tillverkade.
Slut nu med detta, tack skall ni ha för råden.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto