tis 05 aug 2008, 07:46#32960
Alltid när detta beskrivs "Sågen går skitbra men accelerar ganska långsamt från tomgång och är väldigt svag på låga varv" tyder det på att sågen får för lite bränsle.
Man ska inte behöva flippa på gasen för att få upp dem i varv. Gasen ska in o sågen SKA upp i varv utan o tveka. Är de ställda så att man behöver flippa eller de tvekar finns risk för överhettning o andra bekymmer.
Så varför tjatar jag om detta nu då?
Jo... Om den är ställd korrekt o ändå uppför sig så här kan det vara luftläcka eller nåt annat vilket kan leda till dyra reperationer.
Har den varit hos en mek bör han få reda på detta o få chansen o kolla över den riktigt o se så det står rätt till.
Totte har helt rätt!!!!
Man bör prova o ge den lite mer bränsle på L, men tänk på att L o H har med varandra o göra o ibland måste den få mer på båda för att få mer.
H = Huvudmunstycke i de flesta fall o L= Lågfart/Accellerations munstycke.
Men tänk på det gamla uttrycket "flera kockar ger sämmre soppa".