Motorsåg och handhållet

Ryddesag til gress-turtall

3 inlägg 2427 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ryddesag til gress-turtall

Jotto  
#469437 Pratet med min ÅF når jeg kjøpte ny Jonsered FC2245. Han påminnet om at den ikke måtte kjøres lenge på Max turtall, slik som ved gressrydding. Men hva er lenge? Og hva er evt forskjellen til en CC2245, som sies å være en kombimaskin....? Man blir jo litt betenkt, den brukes til gress ca to ganger PR år.....



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Ryddesag til gress-turtall

JensSkoog  
#469449
Jotto skrev:Pratet med min ÅF når jeg kjøpte ny Jonsered FC2245. Han påminnet om at den ikke måtte kjøres lenge på Max turtall, slik som ved gressrydding. Men hva er lenge? Og hva er evt forskjellen til en CC2245, som sies å være en kombimaskin....? Man blir jo litt betenkt, den brukes til gress ca to ganger PR år.....

Ingen fare :wink:
Kjører du den saga på max med gresstråd, må
du bytte tråd med to minutters mellomrom :d

For å kjøre tråd på min Jonsered borra jeg et lite hull i gassknappen og satt i en liten
splint så jeg ikke kunne gi fullgass når jeg kjørte med tråd. Da holdt tråden lenger.

Ellers kan du jo registrere hvor ofte og lenge du kjører med full gass i gress. Tror du
blir overrasket over hvor korte perioder det er.
Alt avhenger selvsagt av kjørestil, men jeg har vondt for å tro at et par turer i gresset i sesongen
skulle by på problem for den saga. Det er en toppmaskin :grin:

Användarvisningsbild

Re: Ryddesag til gress-turtall

Jotto  
#469473 [emoji2]
Jo, er slik jeg har tenkt, den går jo kanskje med hard belastning , men ikke på max mere enn sekunder, nesten.

Ang tråd, har jeg brukt Stihls gule med god erfaring. Den varer lenge! Og det selv på tynne buskvekster og tørr høymuggel og annet treaktig-er det det som i broderlandet kalles sly?

Generelt superhappy med saga.

Den nye selen er jo bare gull!![emoji2][emoji106][emoji106][emoji106][emoji106]

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).