Lett og god motorsag for kvisting + en for felling

Skal felle bjørk opp til 40 cm, mesteparten rundt 20cm.
Først og fremst vil jeg ha en lettest mulig sag for kvisting, med lite vibrasjon. Triobrake til husqvarna virker fornuftig- kom med innspill. Hva er den beste saga- hvis pris er uten betydning?
Ønsker også forslag til sag nr 2 som skal brukes til de litt tyngre oppgavene.
Har forhandler av Stihl, Jonsered og Husqvarna i nærheten.
Skippa MS241, som ju tar samma kedja som MS201.
Du kan välja en 50-kubikare som andrasåg, men hellre gå upp ett steg till 60 kubik. Gärna handtagsvärme hos denna såg. Välj bland Jonsered CS2258/CS2260WH, Husqvarna 555, 560XPG, 562XPG. Vill du ha något ännu större, den modellen som introduceras denna vecka 572XPG. Stihls 60-kubikare heter MS362 C-M VW.
PS: sånne tester som den der, tar jeg alltid med en klype salt. Best å prøve sjøl i daglig bruk

Har även en Shindaiwa 420 som jag är mycket nöjd med. Duger till det mesta, största granen jag petade omkull var 76cm i roten

Re: Lett og god motorsag for kvisting + en for felling
Har en MS201 som er veldig fin og lett, og denne var lenge min favorittsag. Etter at jeg kjøpte MS241, står 201'en nesten bare stille...
362'en tar de grøvre jobbene når 241 blir for liten.
Skal du hovedsakelig drive med kvisting, kan 201'en være tilstrekkelig. Skal du felle og kappe 20-40 cm vil jeg påstå den blir liten i lengden. Min erfaring er at 241'en er kraftig nok til slikt bruk og likevel lett nok til kvisting i timesvis.
Lykke til!