nässjömåla skrev:Får man skriva om trimmning av sågar? Jag tycker iallafall att det behöver justeras en del på nya sågar när man köper dem. Det finns massor av ystra pållar att hämta till grönbetet i skogen som man från fabrik har stängt inne. Jag kör själv ett par trimmade sågar, den mest lyckade hitills är min 2171:a som blev riktigt bra. Det senaste projektet är min 2051:a som börjar bli lite trött. Den har inget större värde och jag tänkte därför fila lite här och var på den. Är det någon som har några ideer att bidraga med? Lyckas jag med detta har jag ytterligare en jonsered och en hva som skall byggas om.
nässjömåla skrev:Nu är jag lite osäker på vad du menar med transferport men jag har tagit två millimeter på både insug och utlopp. Men jag har inte ändrat vinkeln, åtminstånne inte medvetet.
knaggen skrev:nässjömåla skrev:Nu är jag lite osäker på vad du menar med transferport men jag har tagit två millimeter på både insug och utlopp. Men jag har inte ändrat vinkeln, åtminstånne inte medvetet.
transfer poertarna är dom som sitter på sidan och det är dom som ger effekt och det är dom som man vidgar och ändrar vinklar i
Mange skrev:Spolport brukar man kalla det pa Svenska, men det kvittar kanske...
Det det handlar om ar tid!
Tidpunkt da det oppnar o stanger o tid i form av flode hit o dit.
Insugsport, utblasport o spolportar kan man trixa med i oandlighet...
Finns massor o lara pa internet om detta innan man borgar pula sjalv.
Mange skrev:Allt har med tid o göra.
Ju högre hastighet det kommer upp igenom = mer bränsle/luft blandning under samma tid en port är öppen.
Det är inte fel det Knaggen säger, men inte fullständigt.