tis 02 jan 2018, 12:25#489464
Den krympte!!
Jag kunde inte låta bli att köpa en MS361 kopia när det var black friday för c:a -100 dollar plus frakt.
Ingen byggtråd på den, men följande kan vara värt att nämna.
-vevhushalvorna hade viss ytrost. Maskinbearbearbetade ytorna vid cylindern fick putsas till. Fick ta smärgelduk på pinnarna där kedjebromshävarmarna sitter. Inget som bör påverka livslängden dock.
-ej rengjorda vevhushalvor, smuts i ett av vevhuslagren som kändes vid rotation. Rengjorde och lagren kändes ok i spel.
-cylindern hade nog fungerat, men jag köpte även en big bore version och den såg finare ut intill portarna så den monterades i stället. gradade av portarna och öppnad upp utblåset till att matcha packningsöppningen mot ljuddämparen.
-ett av hålen till oljepumpen linjerade inte upp helt med skruvhålet. Märkte tyvärr inte detta och kom in snett i hålet vilket resulterade i att jag fick gängpaj och gängade dit en större skruv och filade till frigångshålet i oljepumpen lite ovalt så att hålen hamnade centrerat.
-upphängningen mellan cylinder och handtag (en fjäderhistoria) borrade jag upp hålen i något mot handtaget för att få skruvarna att ta gäng. EML gänga medskickade så hålen var för små för denna gängtyp. PT gänga hade nog gått utan att borra.
Annars så var det inga större problem och sågen startade så snällt. Nu har jag inte hängt på något svärd ännu, men jag tycker att vibrationerna är i mesta laget. 660 klonen vibrerade mindre. Tyvärr kan jag inte balansera svänghjulet så lätt då krysskilen är s.a.s ingjuten. Men, men, det får tiden utvisa.
1514887135_20180102_104725[1].jpg
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto