Motorsåg och handhållet

"Kina"-sågar i "byggsats" Huztl AM660

11 inlägg 9248 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

"Kina"-sågar i "byggsats" Huztl AM660

AnPe_aplog  
#457599 Sprang på en tråd på ett annat ställe, där man kunde köpa en kopia av en Stihl 660,
http://www.huztl.net/Complete-Repair-Pa ... 25729.html

Någon som testat?
Blev sugen att prova "bygga ihop" en såg :-)



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: "Kina"-sågar i "byggsats" Huztl AM660

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#457620 Att köpa i USA är nog inte det smartaste alternativet. Bättre o köpa från orienten direkt.
Det krävs en hel del kunskap och erfarenhet o få till sånt här så det blir bra.
Det blir oftast inte bättre eller billigare än o köpa kopian rakt av, monterad o klar.
Ska man sen få de att prestera vettigt, om komponenterna är rätt och ok, krävs även det en hel del kunskap erfarenhet och trixande.
Förväntar man sig att det ska vara likt orginalet så blir man oftast besviken.

Billigt är billigt av en anledning.

Tycker inte man ska stötta sånt här med köp. Det är många såm blir lurade och tror det är nåt bra de "hittat" till vrakpris.

Användarvisningsbild

Re: "Kina"-sågar i "byggsats" Huztl AM660

Mats_Orberga  
#457649 Jag har en sån såg som jag använder på en logosol m7. Den funkar alldeles utmärkt och var inte särskilt besvärlig att skruva ihop. Ramlagren var ipressade vid leverans så det var bara att montera resten. Jag skulle kunna tänka mig att köpa kedjespänning och koppling från stihl som original. Det skulle lyfta hela sågen.

Annars tycker jag sågen är riktigt bra för sitt pris. Det är absolut inte fråga om någon leksak.

Användarvisningsbild

Re: "Kina"-sågar i "byggsats" Huztl AM660

Sne4  
#458637 Det här lät som ett kul litet projekt. Nu blev jag lite sugen också..
@Mats:
Köpte du från huztl?
Hade du några fler problem?
-många verkar klaga på precis det du nämner plus förgasaren - gick den att ställa in bra för dig?
Jag såg att de sålde 56mm cylinder också, köpte du den eller std 54mm?

Användarvisningsbild

Re: "Kina"-sågar i "byggsats" Huztl AM660

Meijer  
#458664 Testade just som ett kul projekt. Tog två kvällar att skruva ihopa med noll erfarenhet. Lite strul med tanklock, lite delar som saknades, dekompressionsventilen och kilen till svänghjulet gick söder ganska omgående (spände säkert muttern för dåligt). Främre handtaget är klent, skulle kunna dra sönder det med bara handkraft. Har inte testat en "riktig" MS660 så kan inte jämföra, men på vedbacken är det definitivt ett kul såg. 54mm, utan cylinderfotspackning och med rensad ljuddämpare. Smörjer 36" svärd dåligt, funkar bra med 20". Köpte från Kina.

Användarvisningsbild

Re: "Kina"-sågar i "byggsats" Huztl AM660

Mats_Orberga  
#458834 Jag känner inte igen hutzl. Tror de jag köpte från hette agrotech eller farmertech eller nåt sånt. Kan ju vara samma såg dock.

Förgasrinställningen har inte varit några problem. Det enda jag behövde göra var att strypa lågvarvet lite.

Övriga problem: Krysskilen har faktiskt gått av. Ny original kostade typ en tia. Det satt något blått klet på alla skruvar, såpass mycket att det var svårt att känna hur hårt jag drog dem. Cylindern satt lös efter några tankar och det var mer som lossnat. Bort med kletet och dra åt igen och problemen var borta.

Jag har ingen koll på hur stor cylindern är men den passar iaf perfekt till kolven, det räcker för mig att veta.

Användarvisningsbild

Re: "Kina"-sågar i "byggsats" Huztl AM660

Anders Engström  
#458964 Hej, intressant tråd, kan se värdet i att bygga en vuxenbyggsats som faktiskt brummar! Själv är jag ju en husqvarnakille och undrar om det finns nån forumist som testat husqvarnamodellen?
Nån länk man kan kolla på?

Mvh

Användarvisningsbild

Re: "Kina"-sågar i "byggsats" Huztl AM660

Sne4  
#459269 Låter som om det blir en ny krysskil från Stihl direkt för mig. Tack för tipset. Jag beställde en ms660 klon.

@Anders
Det finns en hel del videos på Youtube. Om du skriver in farmertec alt huztl plus modell så dyker det upp en hel del.

Modellerna har även diskuterats flitigt på amerikanska forum.

Användarvisningsbild

Re: "Kina"-sågar i "byggsats" Huztl AM660

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#459322 Det är väl bara o beställa krysskil från tillverkaren? Annars är det kanske inte samma...
Det måste ju vara billigare än från Stihl.

Användarvisningsbild

Re: "Kina"-sågar i "byggsats" Huztl AM660

Meijer  
#692269 Går utmärkt utan krysskil oxå trots popupkolv och tändning framställd till en nivå där D-handtaget slits ur näven vartannat startförsök.

Användarvisningsbild

Re: "Kina"-sågar i "byggsats" Huztl AM660

paavo25  
#692273 Jag köpte sporadiskt en hoffarma, wathewer, 372xp, komplett ihopplockad. inte överbillig och snabb leverans.

Grova 3/8 drev, så svärd och ked kostar reda lite till den. Tung och tung att dra igång. plastic fantasik, men medveten om de, ha inte den i solen, likså användning i hårdare köld?

Kommer ju en del rejäl stock som ej är stock som jag har sågat till ved. Där går den bra, vikten i pajasen kanske till fördel att brästa större stockar. Men att kvista så kanske ej fiksaste.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).