Motorsåg och handhållet

Jonsered GR 2036 rengöring förgasare

4 inlägg 7507 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Jonsered GR 2036 rengöring förgasare

scrabble  
#31647 Hej killar!

Jag har köpt en jonsered GR 2036 och i instruktionsboken står det att man skall rengöra förgasaren 1 gång/månad. Men det finns ingen instruktion om hur man kommer åt förgasaren! Vad jag förstått så sitter den bakom luftfiltret men när man öppnar där så sitter förgasaren fast med fjädrar, pinnar och en massa annan skit som sedan skall tillbaka också! Någon som har något tips till lilla mig? :?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
Lantisen  
#31894 http://weborder.husqvarna.com/order_sta ... 006-01.pdf Kolla denna länk om den är till någon hjälp

Avatar Fallback
scrabble  
#32567 Nja, det är samma dåliga instruktionsbok som jag redan har...... men jag blev sur och skrev ett argt mail till jonsered och fick då en verkstadsbeskrivning från dem så nu är förgasaren kollad men det var inget fel på den. Maskinen vägrar fortfarande att starta!

:( Helknäppt en nästan ny maskin!

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32569 Är den nästan ny så finns ju Garanti!

Är den inte så får du kanske lämna in den ändå...
Det är ju upp till dig hur mycket du kan om motorer o så.

Vid felsökning så kollas systemen först.
Ett i taget så man inte blir förvirrad, eller som i mitt fall: mer förvirrad...

Kolla så den kan tända på gnistan genom att ge den en liten sup i halsen direkt!
Brummar det till då så är det bränsle problem, brummar den inte till är det elektroniskt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).