Motorsåg och handhållet

Husqvarna 550 XP(G) - 2017 samlingstråd

54 inlägg 38423 visningar 17 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 XP(G) - 2017 samlingstråd

husqvarna_med_sthil  
#530912 Har inte gjort någon service på min 550 ännu. Detta är tredje säsongen men... jag har börjat märka av en avvikelse då det ibland trots att sågen är varm dippar lite, den svarar inte direkt på gasen utan brölar till lite, knappt märkbart det är så kort stund och bara någon gång ibland men det har inte varit förut. Kanske bäst att ta att köra en rengöring snart :grin:

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 XP(G) - 2017 samlingstråd

80-90  
#530948 Vevhuset läcker på min såg ! Skrot ! Men ett stort tack till min återförsäljare å Husqvarna då jag får ny såg

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 XP(G) - 2017 samlingstråd

M Nilsson  
#530954 Hur gammal är den? Tänker kring hur lång garanti/goodwill man kan vänta sig.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 XP(G) - 2017 samlingstråd

80-90  
#530957 3år !! Andvänd deltid

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 XP(G) - 2017 samlingstråd

Hema  
#531059
80-90 skrev:3år !! Andvänd deltid

Får du behålla skrotet? Tänkte det kunde va bra o ha någon extra kåpa, barkgaffel som man kan slipa ned, om man vill köra utan taggar osv.

Btw grattis till ny såg. 👍

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 XP(G) - 2017 samlingstråd

80-90  
#531076 Tyvärr den skulle de visst ha tillbaka ?? Vet inte varför ??

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 XP(G) - 2017 samlingstråd

Ent  
#533777
husqvarna_med_sthil skrev:Har inte gjort någon service på min 550 ännu. Detta är tredje säsongen men... jag har börjat märka av en avvikelse då det ibland trots att sågen är varm dippar lite, den svarar inte direkt på gasen utan brölar till lite, knappt märkbart det är så kort stund och bara någon gång ibland men det har inte varit förut. Kanske bäst att ta att köra en rengöring snart :grin:


Samma på min, dock inte när man ger järnet utan när man halvgasar, typ rensar småkvistar osv. Enl ÅFen finns en relativt ny uppdatering så den är inne för detta precis nu. Egentligen gällde nog uppdateringen nåt annat problem men det kan ju inte skada att få "de sännaste".

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 XP(G) - 2017 samlingstråd

Ent  
#542747 Om det var uppdateringen, planeternas läge eller att det blivit kallare vete tusan, men j...ar vad bra den går sen jag fick tillbaka den! Ingen önskedröm att starta nu heller, men det är hanterbart i alla fall, behöver inte rycka ihjäl mig.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550 XP(G) - 2017 samlingstråd

Hema  
#542834 Kul och höra! 👍

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).