Motorsåg och handhållet

Blåkläders huggarbyxor? Eller vilka budgetbyxor ska man ha?

12 inlägg 16493 visningar 2 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Husqvarna
Användarvisningsbild

Blåkläders huggarbyxor? Eller vilka budgetbyxor ska man ha?

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31094Alltså efter att ha försökt handla sthils comfortbyxor till rea pris (se annan tråd) har jag kommit till nån slags insikt att man kan faan inte köpa byxor för över 2 loppor som jag använder kanske 10 dagar per år. Därför har jag börjat gå igenom byxorna i den andra änden av prisspektrat.
Blåkläders byxor är dom absolut billigaste jag hittat. 699:- ink moms på jula 795:- på blaklader.com.
Så vilka budgetbyxor är bäst?
Byxorna som ska bytas ut är husqvarna light.

http://www.blaklader.com/sv/produkter/h ... ange-9953/

TS
Husqvarna motorsågar
Nolltax AB  
#31111Chaps..? Stavning, nollkoll..
Kopojkarna spänner på sig läderstycken å tottoroa.....
Motsvarande deras läderstycken finns att köpa som sågskydd idag. Duger som sågskydd enstaka dagar....

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31113Fristads har jag å dom tycker jag är sköna med bra passform. kostar dock 885:- inkl moms.

http://www.billigaarbetsklader.se/

Användarvisningsbild
#31130Var och provade stihls billigare serier idag sen for jag och kollade och köpte dom där blåkläder byxorna. Sitter som en smäck motför stihls billigsort.
Galet billiga utan egentlig anledning tycker jag, nu får man se hur dom håller.

TS
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31131Hur är dessa jämfört med huskvarnas gamla blåa byxor?

Användarvisningsbild
#31132Mina husqvarna som jag har är blåa och halvgamla. Dom heter light och jag tycker mej inte märka nån egentlig skillnad. Jag blev i alla fall glatt överaskad på jula då jag kollade på dom.

TS

Re: Blåkläders huggarbyxor? Eller vilka budgetbyxor ska man ha?

Stammen  
#65905Nu har det gått en tid, kan vi få en utvärdering?

Någon mer som testat denna?
Eller kan rekommendera någon annan?

EDIT: Såg precis att du redan gjort en liten utvärdering :smile:
viewtopic.php?f=108&t=4391&p=49833&hilit=+jula#p49833

Användarvisningsbild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65911Jag köpte såna på Jula tidigare i veckan, verkar bra, iaf rätt prisläge bara ca 500:- dyrare än vanlig arbetsbyxor.
Jag slog till på en skogsjacka åxå, rätt pris även där 499:- ink.

Användarvisningsbild

nelson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65967Jag har ett par av dessa blåkläder brallor, de har hållt ihop bra. Det enda jag kan klaga på är att de är en aning tunga!

Filip_björndahl  
#66016jag har ett par likså och jag kan inte klaga. Men jag tycker dom inte är så tunga, prova hva´s billiga byxor dom är tunga som få men det är ju bra när man går runt i kyla och pysslar med sågen.

Valmet830.3  
#66101Även skogma har några billigare modeller under namnet "Standard" ~800 inkl.moms

Kände lite på Skogmas "Forest Shield" kläder på Elmia verkar också helt OK dock närmar sig priset 1400:- inkl. moms.

huggarn812  
#66248Har alltid haft Husqvarna light. Trivs bra med denna byxa! Brukar alltid vänta att köpa strax innan jul, då det brukar vara kampanjpriser på deras sortiment. Brukar kunna få dem för strax under 1000-lappen. Men köp till hängslen! För de blir "blytunga" om man är envis och hugger en blöt dag. Sen är jag alltid noga med att "någon sykunnig" får laga småhål allt eftersom, för se blir lätt större!

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).