mån 23 jun 2008, 20:00#31094Alltså efter att ha försökt handla sthils comfortbyxor till rea pris (se annan tråd) har jag kommit till nån slags insikt att man kan faan inte köpa byxor för över 2 loppor som jag använder kanske 10 dagar per år. Därför har jag börjat gå igenom byxorna i den andra änden av prisspektrat.
Blåkläders byxor är dom absolut billigaste jag hittat. 699:- ink moms på jula 795:- på blaklader.com.
Så vilka budgetbyxor är bäst?
Byxorna som ska bytas ut är husqvarna light.
http://www.blaklader.com/sv/produkter/h ... ange-9953/
Motorsåg och handhållet
Blåkläders huggarbyxor? Eller vilka budgetbyxor ska man ha?
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

mån 23 jun 2008, 22:09#31111Chaps..? Stavning, nollkoll..
Kopojkarna spänner på sig läderstycken å tottoroa.....
Motsvarande deras läderstycken finns att köpa som sågskydd idag. Duger som sågskydd enstaka dagar....
Kopojkarna spänner på sig läderstycken å tottoroa.....
Motsvarande deras läderstycken finns att köpa som sågskydd idag. Duger som sågskydd enstaka dagar....
mån 23 jun 2008, 22:17#31113Fristads har jag å dom tycker jag är sköna med bra passform. kostar dock 885:- inkl moms.
på http://www.billigaarbetsklader.se/
på http://www.billigaarbetsklader.se/
Rottne H20 -07. Valmet 860.1 -05. Valmet 860.4 -10. John Deere 4850. JPM Maskintrailer.
tis 24 jun 2008, 11:48#31130Var och provade stihls billigare serier idag sen for jag och kollade och köpte dom där blåkläder byxorna. Sitter som en smäck motför stihls billigsort.
Galet billiga utan egentlig anledning tycker jag, nu får man se hur dom håller.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Galet billiga utan egentlig anledning tycker jag, nu får man se hur dom håller.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
fre 28 aug 2009, 12:28#65905Nu har det gått en tid, kan vi få en utvärdering?
Någon mer som testat denna?
Eller kan rekommendera någon annan?
EDIT: Såg precis att du redan gjort en liten utvärdering
viewtopic.php?f=108&t=4391&p=49833&hilit=+jula#p49833
Någon mer som testat denna?
Eller kan rekommendera någon annan?
EDIT: Såg precis att du redan gjort en liten utvärdering
viewtopic.php?f=108&t=4391&p=49833&hilit=+jula#p49833
Re: Blåkläders huggarbyxor? Eller vilka budgetbyxor ska man ha?
fre 28 aug 2009, 17:04#65911Jag köpte såna på Jula tidigare i veckan, verkar bra, iaf rätt prisläge bara ca 500:- dyrare än vanlig arbetsbyxor.
Jag slog till på en skogsjacka åxå, rätt pris även där 499:- ink.
Jag slog till på en skogsjacka åxå, rätt pris även där 499:- ink.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
Filip_björndahl - lör 29 aug 2009, 16:54
lör 29 aug 2009, 16:54#66016jag har ett par likså och jag kan inte klaga. Men jag tycker dom inte är så tunga, prova hva´s billiga byxor dom är tunga som få men det är ju bra när man går runt i kyla och pysslar med sågen.
"Abborren har tur, han får dricka när han vill."
"När skit blir guld värt kommer den fattige födas utan röv."
Stihl ms260 mufflermodad, 064 portad, stihl 450k, en partner r522 helportad.
MVH Filip.B
"När skit blir guld värt kommer den fattige födas utan röv."
Stihl ms260 mufflermodad, 064 portad, stihl 450k, en partner r522 helportad.
MVH Filip.B
sön 30 aug 2009, 16:33#66101Även skogma har några billigare modeller under namnet "Standard" ~800 inkl.moms
Kände lite på Skogmas "Forest Shield" kläder på Elmia verkar också helt OK dock närmar sig priset 1400:- inkl. moms.
Kände lite på Skogmas "Forest Shield" kläder på Elmia verkar också helt OK dock närmar sig priset 1400:- inkl. moms.
mån 31 aug 2009, 21:22#66248Har alltid haft Husqvarna light. Trivs bra med denna byxa! Brukar alltid vänta att köpa strax innan jul, då det brukar vara kampanjpriser på deras sortiment. Brukar kunna få dem för strax under 1000-lappen. Men köp till hängslen! För de blir "blytunga" om man är envis och hugger en blöt dag. Sen är jag alltid noga med att "någon sykunnig" får laga småhål allt eftersom, för se blir lätt större!

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar