Motorsåg och handhållet

Se upp för Sibro - Jetshop

46 inlägg 26362 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

Simon.M  
#446190 Dom man blir mest blåst av är nog ÅF med hutlösa priser [emoji6][emoji6]

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#447141 [quote="kisaved"]beställde för två veckor sen, innan jag såg tråden................... /quote]

Fortfarande inte fått några grejor.. :(

Användarvisningsbild

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

johan eriksson  
#447142 Beklagar, tråkigt när man blir lurad.

Avatar Fallback

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

Hema  
#447171 Tar man på faktura eller kortköp, blir det svårare att drabbas på detta sätt.

Användarvisningsbild

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

johan eriksson  
#447206 Klarna är ju ett bra alternativ vid denna typen av affärer.

Avatar Fallback

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

Elfving  
#447262 Låter i denna tråd som att man kan räkna med att Sibro gör snar sorti från detta med webbhandel!
Synd kan jag tycka, gjorde min första motorsågsaffär (och hittills bästa) med Sixten Broberg via telefon och nätet.
Än idag sitter dekalen kvar på luftfilterkåpan, "Sibro Vinninga" står det.
Det finns orsaker till allt och jag hoppas verkligen att ni får de varor ni betalt för. Det är ett oskick när ett sedan gammalt välrenommerat företag slutar leverera sålda och betalda varor!

Avatar Fallback

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

Hema  
#447264 Sibro

Verkar inte vara första gången de har det minst sagt lite problematiskt.

Avatar Fallback

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#449053 fick ett sms idag ( BLEV HÖGST FÖRVÅNAD!), mina grejor skulle ligga på tuna grillen i Borlänge och till en Leif Gustavsson... INGA rätt där.. skickat den 15e mars , enl. dhls spårning på nätet... Ringde för att höra vad de var för paket... men de var inte till mig men de var från sibro..
I alla fall så fick jag reda på att JAG ska få ett paket imorgon.. *håller tummarna*

Fan vet vad den jävla djupingen gör som driver detta bolaget, men de kan inte vara så att de har för mycket att göra...

Avatar Fallback

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#449054
johan eriksson skrev:Beklagar, tråkigt när man blir lurad.


hoppet lever.. :)

Avatar Fallback

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#449241 Hanterad på terminal – Planerad för avgång SE-TIBRO 15.03.2017 18:26
Ankommit till terminal SE- 16.03.2017 04:35
Sändning på terminal - Sändningsinformation saknas - Inväntar korrekta uppgifter SE- 16.03.2017 06:09
Ankommit till terminal SE- 05.04.2017 23:03
Utlastad för leverans till DHL SERVICE POINT SE- 06.04.2017 08:42
Sändning levererad till DHL SERVICE POINT SE- 06.04.2017 12:02
Sändning på DHL SERVICE POINT - Mottagaren aviserad 06.04.2017 12:05

Det kom idag, ett paket med 2 kedjor 2 svärd men inne i paketet var de ingen stoppning så svärden hade slagit hål i paketen kjedjorna har rullat runt inne i paketen, rena turen att de inte gått sönder mera...
Men detta var sista köpet där ifrån, även om mycket av strulet kanske man kan skylla på dhl? avsändaren borde märkt det bättre verkar de som med.. nu är ju veden kapad sen länge... så nu har jag två nya svärd och kjedjor

Avatar Fallback
6liela  
#473313
bsa650se skrev:Jag också beställde en del sågkedjor och svärd.
Fick en del men, två kedjor var restade detta var 10 oktober 2016, sen des har jag inget hört ifrån dem.
Har försökt ringa, mejla och facebooka dom, men inget svar.
Förstår inte hur en firma kan skita ner sig på det visset, vil dom inte fortsätta och sälja.
Hoppas detta är en varning till framtida kunder.
Det är konstigt, har skickat efter grejor ifrån kina och övriga världen och aldrig blivit lurad, men när man beställer ifrån en leverantör i Sverige så blir man blåst.
Snacka om att jag är irriterad, dom räknar väl med att man inte skall bry sig och så blir det väl tyvärr.
Hälsningar Irritterad 😡 :!: :!: 😡

Hej jag har också blivit blåst av dom,men jag tog och polisanmälde dom la ner det fick reda på att bedrägeri inte är något brott. Jag vart inte övarraskad direkt hade väntat mig det svaret.

Avatar Fallback

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

Tosca  
#473314 Hur menar du?

Användarvisningsbild

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#473323 Vad fick du för ärende nummer på anmälan?

Användarvisningsbild

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

jonsskl  
#478857
kisaved skrev:beställde för två veckor sen, innan jag såg tråden... har köpt innan av de ... fick ett mail för en vecka sen att den var "Varorna Ni beställt från Sibro är nu packade och är lämnad till transport. " men inte nått kollid, eller nått annat i mailet..
Frågan är om man är blåst på pengarna, de går ju inte få tag i de..

Vill därimot hissa Gråab som jag köpte kejdor och svärd av, samma som sibro, men de kom efter 2 dagar, samt att de ringde till mig och verifierade att de skulle passa till den aktuella japa 300an :) toppen helt enkelt!


Kan man inte anmäla dem? även jag har råkat ut för Sibro.

MVH,
jonsskl

Användarvisningsbild

Re: Se upp för Sibro - Jetshop

jonsskl  
#478864
Ekorren skrev:Varning för att handla på Sibro - Jetshops webbsida: http://sibro.jetshop.se/. Jag försökte köpa motorsågssvärd och kedjor på deras hemsida och betalade i förskott till deras bankgiro för fyra veckor sedan. Jag har fortfarande inte fått något och inte lyckats komma i kontakt med dem, trots att jag ringt dem upprepade gånger på många olika nummer.


Går det inte att polisanmäla dem?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).