Motorsåg och handhållet

Snacka om kina-kopia!

21 inlägg 11854 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Snacka om kina-kopia!

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1713 Kolla den här
ww.blocket.se/vi/8064212.htm?ca=15_s
Undras vad Husqvarna säger?

th



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

hehe

swe#kipp  
#1715 Ja just den där modellen verkar vara populär finns dessutom i flera olika färger, har sett den i gult och en blå nyans också :)
Finns även en massa Stihl kopior att från kina ,,,,


/Kristoffer

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1716 Ruggigt lik Komatsu-Zenoah...

Användarvisningsbild
th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1717 Stämmer faktiskt, deras G455AVS har t.o.m. samma blockering av insugningshålen strax framför tanklocket. Alltid lär man sig något nytt!

th

   TS
Användarvisningsbild

en till :)

swe#kipp  
#1722 http://www.blocket.se/vi/8016361.htm?ca=6_s

ett par gula :)

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2714 vad snackar ni om..? hann inte titta för annonsern är borta :(

Användarvisningsbild
th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2747 Att sågar från olika fabrikanter kan vara så otroligt lika

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2748 okej :D

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2752 De är nog inte av olika fabrikat....
Sålda med olika färger, namn o smak, men kokta i samma gryta...

Detta är inget nytt. Ett bra sätt att få ner kostnad o hålla viss konkurans ändå.

Ex1.
Partner 1618, Norlett 1616, Danarm 1-36, Husky 34, skil, fronteer, Jobu, Jonsered o nåt annat jag inte kan komma på...

Dessa är alla gjorda av samma företag.

Ex2.
Jonsered 490, Partner 5000, Husqvarna 50 rancher, Jobu (?) är alla gjorda av Elux men sålda i olika märke.

Användarvisningsbild
th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2754 Olika fabrikat var nog inte helt rätt uttryck, numera kallas det ju varumärken och skall vara något väldigt viktigt. Kolla t.ex. på Husqvarna och Jonsered, i stort sett samma sågar och det som skiljer är färg och rakt eller snett främre handtag.

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2761 okej så det skiljer så lite på jonsered och husqvarna??

Användarvisningsbild
th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2765 Jäpp. Sen Elektrolox köpte Jonsered och Partner i slutet av 70-talet har de svenska motorsågarna blivit mer och mer lika. Först flyttades Partners produktion och utveckling från Mölndal till Jonsered sedan all tillverkning till Huskvarna och slutligen all utveckling till Huskvarna. Numera är det Partner som skiljer sig eftersom de inte tillverkas i Sverige, tror att de görs i USA i samma fabrik som tillverkar märket Poulan.

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2768 partners utseende på sågarna enligt mig ser väldigt plastigt ut mot dom äldre

kanske en dum fråga men varför tillverkar husqvarna både partner, jonsered och husqvarna sågar??

köpte en sådan motorsågsdunk på jula gjord av "outdoor acessoires" tillverkad av husqvarna, allt var typ lika som den det står husqvarna på förutom färgen..?

Användarvisningsbild
th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2775 Som jag sa, marknadsförare har en övertro på det här med varumärken och tror att vi konsumenter är så dumma att vi går på det. Ta t.ex. Saab som numera i stort sett är en variant av Opel eller Skoda som har väldigt många delar ihop med VW. Elektrolux och Husqvara är ännu värre, sågar, kylskåp, frysar, spisar, diskmaskiner mm tillverkas på samma ställe men skiljer lite lite på färger och detaljer.

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2776 okej! jag brukar annars köpa husqvarna grejjer för jag gillar deras design och färg.. oranget e snyggt iallafall på skogs och trädgårds grejjer =) och orange syns så junsele bra på långt håll

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).