Motorsåg och handhållet

Köpa röjsåg

47 inlägg 18438 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Köpa röjsåg

BM 35  
#411487
Gaffe skrev:Har en sån förgasare på min motorsåg Stihl 241 den har gått cirka 300 timmar utan det minsta missöde. Hoppas röjsågen följer samma linje


Det är ju det att det inte går att justera själv som jag inte gillar,,blir ju inget klipp i motorn för seg

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Köpa röjsåg

traktorz  
#411576
BM 35 skrev:
Gaffe skrev:Har en sån förgasare på min motorsåg Stihl 241 den har gått cirka 300 timmar utan det minsta missöde. Hoppas röjsågen följer samma linje


Det är ju det att det inte går att justera själv som jag inte gillar,,blir ju inget klipp i motorn för seg


Stihl har reviderat både MS-201 och MS-241, men tyvärr var de första iterationerna knappast något att rekommendera.

Nyaste MS-241C-M tappade nåt hekto, samt fick en decimal mer effekt. Känns igen på att diagnosuttaget flyttat från sågens vänstra till högra sida. Givet att båda bara tar den relativt klena PS/PM-kedjan (1.3mm lågprofil), så valde vi den lättare sågen.

För klena stammar och kvistar, så utklassar den lättare MS-201 lätt den tyngre MS-241. För kraftigare träd, så väljer vi däremot .325" kedja, som på våra Jonsered-sågar.

Har själv bara kort erfarenhet med M-Tronic, CarbControl, AutoTune, men än så länge har de fungerat utmärkt och inget trassel. Nån gång surat ner sig, så behövt byta tändstift bara.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).