Motorsåg och handhållet

Vilka sågar äger vi?

786 inlägg 103320 visningar 96 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vilka sågar äger vi?

hva555  
#786918 Tack det förklarar saken.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#787006 Det är stöden som skiljer. Sätt i en skruv där om det är hål igenom.

Användarvisningsbild

Dahla72  
#787840 Lyckades byta tillbaka en av farsans gamla sågar som han använde i början på åttiotalet. Han sålde vidare den till en kompis som haft den stående. Jag lämnade en 254 SG i inbyte.

Användarvisningsbild

hva555  
#788081 Dom här lådorna och väskan fick jag tillsmmans med några 165 röjsågar. Dom hade varit televerksägda så nu undrar jag om detta var televerksspecial för färgen stämmer ju med gamla teleduetter o sånt? Dom är långt från kompletta men några dämpare kan ju vara bra. Det finns även starthakar och fjädrar som är väldigt lika 380CD och i såfall vore det u trevligt då min 380 skulle må bra av nya. Kan det vara nåt mer som passar på 380, jag har 4 st 165 att ta delar från och tänkte att en r o en rx räcker som fungerande..

Användarvisningsbild

#788087 Det är HVA's "Första förbands låda" som man kunde ha med sig. De har alla samma färg och är inte för just nåt av verken utan vem som.
Huggarlag hade ofta dem i boden då det var det vanliga grejerna i dem som behövdes.
Lätt att komplettera...

Användarvisningsbild

#788088 165R/RX har mycket gemensamt med 160/180 sågarna.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).