Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
hva555 skrev:Tack, jag har spettat loss den nu. Drevet är ju lite gropigt men kan funka. Slangen till tanken sitter, tittade i tanken och där är bara ett nervinklat koniskt filter. Tanken var nästan full med sirapslik olja som dock gjort att silen inte torkat så den får bli kvar efter spolning med 5 56. Ska det inte finnas en smörjkanal från axeländen till lagret ?
totte skrev:Ja, gummiklädd eller ej är oväsentligt, men avsaknaden av dammtunga är riktigt dåligt. Ettans moped har jag f ö inte hört mycket gott om.
hva555 skrev:Nu har jag haft förgasaren borta, tvättat o blåst, bytt en packning i insuget men inget hjälper. Efter hopmontering tände den 3dje draget, choke in, startade på 2 draget och gick flera sekunder. Startade om, den gick ett par sekunder, samma efter flera omstartsförsök. Skruvade ut L en aning och fick den att gå. Rörde inget och efter några sekunder började varvet öka. Det ökade så mycket till slut att jag var tvungen att stoppa den. Startar inte efter nytt startförsök. För lite soppa eller för mycket luft?? men var? Den bytta packningen, kan nåt blivit fel? Hur högt tryck ska man testa med, 1kg?
anersimyra skrev:10:40 in i filmen beskrivs den ventil jag talar om..🙂👍.