Motorsåg och handhållet

Vilka sågar äger vi?

363 inlägg 65094 visningar 82 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vilka sågar äger vi?

JensSkoog  
forest. skrev:Hur högt når du med sågen och hur mycket har du använt den?

HT133 blir 390cm lång när man drar den ut, så man når fint mellan fem
och sex meter beroende på hur hög man är och vad armar och axlar orkar. :wink:
Använde min HT130 ida och tog ner grantoppar i en förvuxen granhäck
som skulle ner i fyra och en halv meter. Funkar bra, isär när jag
använder vinkeldrev som kan fås till den.
Jag använder den sågen mycket båda i trädgårdar och när jag "finar" till ekar i skogen.

Husqvarna 550 XP Mark II motorsåg
Användarvisningsbild

johan eriksson  
#698347 Jag har flera gånger lovat mig själv dyrt och heligt att inte äga en såg med elektriskt styrd förgasare.
Och vad dök upp nu...
Föregående ägare ville inte kosta på den några mer reparationer nu, sågen är 6år gammal, kolv och cylinder är bytt en eller två gånger på den, nu är det troligen förgasaren säger dom som begriper sig på den.
Jag fick den för att ha som studieexemplar, får bli en grundlig undersökning av den, med lite tur kanske den går att få till att fungera med mindre kostnader.

1612298772_72f9cc8c-82d2-444a-a4d6-74bb642144ed.jpeg

Användarvisningsbild

Joakim S  
johan eriksson skrev:Jag har flera gånger lovat mig själv dyrt och heligt att inte äga en såg med elektriskt styrd förgasare.
Och vad dök upp nu...
Föregående ägare ville inte kosta på den några mer reparationer nu, sågen är 6år gammal, kolv och cylinder är bytt en eller två gånger på den, nu är det troligen förgasaren säger dom som begriper sig på den.
Jag fick den för att ha som studieexemplar, får bli en grundlig undersökning av den, med lite tur kanske den går att få till att fungera med mindre kostnader.

1612298772_72f9cc8c-82d2-444a-a4d6-74bb642144ed.jpeg

Roligt😊. Detta blir intressant att följa👍🏻

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).