SKOGSFORUM ARTIKEL 

  Motorsåg och handhållet

Test av Husqvarna 536LiPX med video

27 inlägg 31344 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Test av Husqvarna 536LiPX med video

Hema  
#384921
Niking skrev:Tror att HVA's nya professionella batterimaskiner (536-serien) levereras med BLi 150 batterier (om de inte säljs som till only förstås).
/Niklas

Ja nu verkar det förhålla sig så ja, men för tre år sedan?

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Sv: Test av Husqvarna 536LiPX med video

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#384923
Hema skrev:
Niking skrev:Tror att HVA's nya professionella batterimaskiner (536-serien) levereras med BLi 150 batterier (om de inte säljs som till only förstås).
/Niklas

Ja nu verkar det förhålla sig så ja, men för tre år sedan?


Då fanns ju inte BLi 150 och då var BLi 110 det största som fanns. När jag år 2014 köpte min batterisåg, följde det med 2 st BLi 110-batterier. Sedan dröjde det inte mer än några månader innan BLi 150-batterierna kom ut på marknaden.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Test av Husqvarna 536LiPX med video

Fredrik Reuter  
#385507 Hej,
Jag har tyvärr inte koll på när det byttes från BLi 110 och BLi 150.
Testerna på förra sidan är som sagt delvis gjort med BLi 150 och ta med i beaktning att stångsågen inte har lika kraftfull motor som batterimotorsågarna och det faktum att stångsågning/röjning med stångsåg troligtvis inte kräver lika mycket energi som en batterimotorsåg.

   TS
Avatar Fallback

Re: Test av Husqvarna 536LiPX med video

forest.  
#555640
Hema skrev:
Niking skrev:Tror att HVA's nya professionella batterimaskiner (536-serien) levereras med BLi 150 batterier (om de inte säljs som till only förstås).
/Niklas

Ja nu verkar det förhålla sig så ja, men för tre år sedan?


Vad skiljer mellan 536LiPX och 530iPX??

Användarvisningsbild

Re: Test av Husqvarna 536LiPX med video

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#555644 Mest modellbeteckningen, skulle jag tro. Husqvarna öppnar väl upp för starkare batterimaskiner i framtiden och då är det väl opraktiskt om de också skulle heta 536...
/Niklas
Senast redigerad av Niking lör 09 mar 2019, 14:08, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Test av Husqvarna 536LiPX med video

forest.  
#555645
Niking skrev:Mest modellbeteckningen, skulle jag tro. Husqvarna öppnar väl upp för starkare batterimaskiner i framtiden och då är det väl opraktiskt om de också heter 536..
/Niklas

kollade ett klipp på 530 och den kapar med samma hastighet som 536, hur många år dröjer det innan det kommer en batterimodell som är i klass med 535fbx? ska köpa nytt och det står mellan 530 och 535fbx

går det dela fbx efter gashandtaget?

Användarvisningsbild

Re: Test av Husqvarna 536LiPX med video

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#555650 Japp! 535 FBx är delbar och åtminstone i teorin en multimaskin. Samma fäste som till Husqvarnas 25 kubiks kombimaskiner. (Handtag och snörhållare bör ju förstås införskaffas).

När de nya starkare batterimaskinerna kommer? Ingen aning, kanske om 2-3 år? Jag sitter inte på någon inside information, om ni trodde det.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Test av Husqvarna 536LiPX med video

forest.  
#555663 [quote="Niking"]Japp! 535 FBx är delbar och åtminstone i teorin en multimaskin. Samma fäste som till Husqvarnas 25 kubiks kombimaskiner. (Handtag och snörhållare bör ju förstås införskaffas).

Får man in den i en vanlig bil eller måste man har kombi?

Användarvisningsbild

Re: Test av Husqvarna 536LiPX med video

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#555699 Vet ej, har bara haft kombi så länge jag har haft min 535 FBx. Du får väl åka till handlaren och testa...
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Test av Husqvarna 536LiPX med video

Heba  
#577690 Jag var i kontakt med Husqvarna angående vad som skiljer 530iPX och 536LIPX
Bara namnet var svaret
Fast Lipx går att få mycket billigare än IPX

Användarvisningsbild

Re: Test av Husqvarna 536LiPX med video

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#577718 Det kostar att ligga på topp! :wink:
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Test av Husqvarna 536LiPX med video

JerryH  
#585167
Heba skrev:Jag var i kontakt med Husqvarna angående vad som skiljer 530iPX och 536LIPX
Bara namnet var svaret
Fast Lipx går att få mycket billigare än IPX


Ursäkta att jag gräver upp en gammal tråd.. Men då jag också var lite undrande varför de bytt namn på batterisågen så frågade jag dem på Elmia och svaret var att de döpt om alla batterimaskiner så att de två sista siffrorna numera visar vilken cc hos en bensinare modellen motsvarar. "Det säger inte folk så mycket att det är 36v system, men om de kan se vilken bensinare den ska jämföras med så blir det kanske lättare att ta ett beslut." Sen I är väl batteri och PX vilken maskin, om jag inte mins fel.

Sen verkar det som att de passade på att höja priset på maskinerna med när de döpte om dem. Dyrt med rebranding =P

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).