Motorsåg och handhållet

Fällkudden?

4 inlägg 1946 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Fällkudden?

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27804 Appropå bilden på fällkudden i sågmeks sågträd! Nån har tidigare på forumet sagt att den gick sönder lätt o därför inte slog igenom. Nån mer som har erfarenhet av den o vad som var bra/dåligt med den?
Med dagens teknik borde det väl finnas nåt som håller bättre isåfall.
Jag såg nån som hade en när jag började i skogen men fick aldrig chansen att prova själv.

Magnus M



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27808 Problemet med dessa var nog mest att det inte funkade med dåtidens bränsle o kunskap om detta. Idag hade de funkat betydligt bättre tror jag.

Avatar Fallback
XPG  
#27846
Mange skrev:Problemet med dessa var nog mest att det inte funkade med dåtidens bränsle o kunskap om detta. Idag hade de funkat betydligt bättre tror jag.


Bränsle?? :shock: Kan du förklara :?:

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27856 Japp..

De som använt o servat här klagade på att det byggdes upp mycket koks o sot i dem vilket stoppade förmågan till viss del.
Sen var det lite krångel med ventiler o dess ledningar av samma anledning.

Har dock inte hört nån som haft en kudde spricka, det verkar smått omöjligt om grejerna är i ordning.

Det fanns inte de bränsle o oljor vi kör idag.
Det fanns kanske, men inte i sågarna...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).