Motorsåg och handhållet

Vad hände med Partner?

18 inlägg 16636 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28431 Allt på den sidan är inte helt correct, framförallt inte bilderna.
Mike har lagt in info från massor med samlare o inte alla var noga med sina spec's o källan till informationen.

Det korrigeras ständigt, men det är inte lätt.

Ser man på dessa två vi diskuterar nu står det "3/8 in. (9.252 mm) (.375 in.) på 7000 och ".404 in and .375 in." på 7000+.
Ska sanningen fram så kan det lika gärna vara .325.
Det är ÅTF o distrubutör som beställer såg i den konfiguration de önskar.
Ägaren kan även byta sen..

Orginal här satt nog 3/8.
7000
7000+

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
totte  
#28479
Mange skrev:Allt på den sidan är inte helt correct, framförallt inte bilderna.
Mike har lagt in info från massor med samlare o inte alla var noga med sina spec's o källan till informationen.

Det korrigeras ständigt, men det är inte lätt.



Tycker jag känner igen det här eftersom jag jobbar med museidatabaser. Museifolket klagar ständigt på att dom inte hinner rätta allt som är fel. På vissa ställen får dom aldrig ut nån information till beskådande för det finns dom som anser att inget får läggas ut om inte allt är perfekt.

Bättre då med en sån här site, även om inte allt är korrekt så är det ju en guldgruva när man vill veta nåt om sågar från olika tider. Och om man inte vet att det är fel så är man ju nöjd med det man fått veta i alla fall :wink: .

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28500 Det finns ett forum bara för motorsågs samlare där rätt mycket information finns att tillgå.
Efter de olika samlarnas gedigna data är nog modell bibliteket det vi är mäst stolta för.

www.chainsawcollectors.se

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).