Motorsåg och handhållet

Dags att ställa sågen o invänta höst?

6 inlägg 2632 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Dags att ställa sågen o invänta höst?

XPG  
#27598 Börjar bli för varmt att jobba med sågen man orkar inte lika mycket som då det e minusgrader, bestämmde mig att idag va sista dagen i skogen för denna vår! :shock:

Fortsätter i höst typ i oktober/november beroende på vädret temperatur alltså, Men lite Surt känns det ju när man vet varje vår att i höst när man fortsätter så e dagarna jävligt mycket kortare! 😡 Håller nån med?

Finns det nått tok här som faktiskt håller på hela sommaren å då menar jag inte med röjsåg utan typ galdringar med motorsåg????



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27599 Premiär för mig imorgon, skall ut och röja barkborretimmer åt en polare. Det skall ju bara bli 14 grader... :-)

Avatar Fallback

Re: Dags att ställa sågen o invänta höst?

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27607
XPG skrev:Börjar bli för varmt att jobba med sågen man orkar inte lika mycket som då det e minusgrader, bestämmde mig att idag va sista dagen i skogen för denna vår! :shock:

Fortsätter i höst typ i oktober/november beroende på vädret temperatur alltså, Men lite Surt känns det ju när man vet varje vår att i höst när man fortsätter så e dagarna jävligt mycket kortare! 😡 Håller nån med?

Finns det nått tok här som faktiskt håller på hela sommaren å då menar jag inte med röjsåg utan typ galdringar med motorsåg????


Det finns faktiskt jättebra pannlampor..

/Nisse

Användarvisningsbild

Re: Dags att ställa sågen o invänta höst?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27622
XPG skrev:
Finns det nått tok här som faktiskt håller på hela sommaren å då menar jag inte med röjsåg utan typ galdringar med motorsåg????


Jag vet om flera här som hugger året runt.

Avatar Fallback
Bucketman  
#27630 Mja... lite jobb här och där blir det alltid, men inget större slit o släp. Satte igång med gallringen i september sist, det är de tidigaste ja börjat med ihållande skogsarbete. Ska man köra på sommaren får man ju ha en sån där camelback på ryggen med vatten... hehehe. Tycker svetten porlar bra om en på vintern i minusgrader, då kan man ju bara föreställa sig på sommaren. :shock:

Användarvisningsbild

Re: Dags att ställa sågen o invänta höst?

Sjögård  
#28158
XPG skrev:Finns det nått tok här som faktiskt håller på hela sommaren å då menar jag inte med röjsåg utan typ galdringar med motorsåg????


Första året jag hjälpte till med motorsåg i skogen var efter Gudrun -05. Jag och farsan med varsit litet Stihl 020, en lite större Husqvarna och en wire-kran gjorde så mycket vi han och orkade där inte Södra skulle in.

Då knallade jag runt i maj, 18-20 grader i skugga eller något sådant. Det är svettigt, men för oss är det bara på "hobby-nivå"...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).