Motorsåg och handhållet

Iggesund R1

7 inlägg 3667 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Iggesund R1

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#369759 Er R1 sverd fra iggesund noke bedre enn ordinære HVA sverd, tenkte ett 13 toms 1,3 og lurer på om det er vits i å kjøpa iggesund?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Iggesund R1

loppan  
#369767 Man skall inte ens jämföra Husquarnas skitsvärd med Iggesund.
jag har kört men Iggesund i fem sex år nu och tycker att dom är något bättre än Oregon Pro lite.
Dom är styva och stadiga samt har bra lager i topptrissan vilket Hva inte har.
Om man vill lyxa till det lite så kan man köpa R2 som är solida,men de är också tyngre.

http://www.skogsutrustning.se/skogsbruk/svard/

Avatar Fallback

Re: Iggesund R1

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#369802 Ok

   TS
Avatar Fallback

Re: Iggesund R1

SawTroll  
#369866 Hva som er "best" avhenger jo I stor grad av hvilke egenskaper du prioriterer (på den aktuelle sagen).

Användarvisningsbild

Re: Iggesund R1

T Landström  
#369878
SawTroll skrev:Hva som er "best" avhenger jo I stor grad av hvilke egenskaper du prioriterer (på den aktuelle sagen).


De HVA svärd jag haft har varit skit... Grader och ojämnt slitna...

Användarvisningsbild

Re: Iggesund R1

JensSkoog  
#370244
can skrev:Er R1 sverd fra iggesund noke bedre enn ordinære HVA sverd, tenkte ett 13 toms 1,3 og lurer på om det er vits i å kjøpa iggesund?

Har köpt Iggesund, 15" till MS361 från vår landsman "Ferguson System". Mycket bra svärd. :grin:

Avatar Fallback

Re: Iggesund R1

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#370248
SawTroll skrev:Hva som er "best" avhenger jo I stor grad av hvilke egenskaper du prioriterer (på den aktuelle sagen).

Meiner vel enkelt og greit kor lenge det helde samt vekta,det Eg kjeme på i farten

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).