anersimyra skrev:Min " Dolme " som är en 4605 är väldigt lik 346 i motorkaraktären..men den kommer långt efter en 550 som går bra vid kvistning då 550 sågens design är riktigt jävla bra..men skiten går ju förihelvete inte ..PERKELE..
![]()
![]()
Tjita1 skrev:Upplever ni att Stihl är ett bättre köp än Husqvarna map Autotune?
Magnus M skrev:
Nu i vindfällena har jag haft 18" på 346an o jag blir småirriterad varje rotkap för i jämförelse får man ju dra som en idiot för o få liv i den. Ska sägas att det är gamla versionen utan primer.
anersimyra skrev:Varken min 346 eller Dolmarn behöver " vinterfjantas " med, man tankar och drar i snöret..punkt slut..
traktorz skrev:Tjita1 skrev:Upplever ni att Stihl är ett bättre köp än Husqvarna map Autotune?
Har kört kanske drygt100 timmar med CarbControl, AutoTune, M-Tronic tillsammans, I stort sett problemfria timmar. Visst har sågarna tjyvstannat vid gaspådrag, haft ånglås, varit svårstartade, haft sotigt tändstift, men inget problem har varit värre än att jag ändå väljer den nyaste sågmodellen med förgasarstyrning.
traktorz skrev:
Gamla torra membran, gamla bränsleledningar, gammalt tanklod, igensatt tankluftning, dålig komp - byt kolvring, för klen snärt i rycket? Men mest troligt, att lågfartsnålen är inte optimalt justerad?
Håller med om att det är en fröjd om sågen startar på första eller andra rycket. Är det inget fel på sågen med M-Tronic/CarbControl, så gör de ju det också. Dock behöver sågen bli varm först, när det är 10-15 minusgrader.
anersimyra skrev:Varken min 346 eller Dolmarn behöver " vinterfjantas " med, man tankar och drar i snöret..punkt slut..
traktorz skrev:anersimyra skrev:Varken min 346 eller Dolmarn behöver " vinterfjantas " med, man tankar och drar i snöret..punkt slut..
- Tankar du Aspen, eller obskyr etanolspetsad handelsbensin?
- Öppnar du vinterpluggen, för att få förvärmd luft runt förgasaren. (Här är Stihls lösning elegantare, man vänder bara på spjället för att skifta mellan sol/snö (sommar/vinter).
Palms skrev:
Jag har valt att inte köpa de nya röjsågarna pga tveksam teknik så jag kör med 345 FXT, på mina senaste har jag ca 1400 gångtimmar (1400 tankar) per såg och två gånger har det blivit problem med dem. Ena blev bara svårtstartad och den andra startade inte alls pga igensatt förgasare pga att jag hade missat byta bränslefilter på just den , men bara två fel på ca 1400*3 tankar.
Om de nya ger sådär mycket fel redan på 100 timmar så är det ju inte så bra eller hur?
Även om du säljer Hva (får den känslan av alla fackuttryck) så kan du ju ändå granska produkterna kritiskt, det är ingen som hindrar dig från det.