Motorsåg och handhållet

Stihl 200

11 inlägg 3183 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl 200

Sture Andersson  
#362361 Har en Stihl 200 jag använder till klenare bestond ,har märkt på sistone att jag fryser om händer när jag använder den .Börja fundera på i dag om det har med vibrationerna i den sågen,den är ju inte avvibrerad som andra sågar.
Tänkte att man kanske borde byta till en 201 ,den borde vara bätre avvibrerad.
Men är den lika bra som en 200 ,i klippet.Eller är den sämre på grund av miljögrejer?

Nån som testat båda sågarna.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Stihl 200

Sture Andersson  
#362444 Titta på 201 att det kommet en ny som heter MS 201 C-M,nån som testat den ,hur länge har den funnits?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stihl 200

svampbob  
#362448
Sture Andersson skrev:Titta på 201 att det kommet en ny som heter MS 201 C-M,nån som testat den ,hur länge har den funnits?


Den kan jag rekomenderarera. Den går märkbart bättre än den tidigare modellen av 201.

Avatar Fallback

Re: Stihl 200

Sture Andersson  
#362451
svampbob skrev:
Sture Andersson skrev:Titta på 201 att det kommet en ny som heter MS 201 C-M,nån som testat den ,hur länge har den funnits?


Den kan jag rekomenderarera. Den går märkbart bättre än den tidigare modellen av 201.


Hur funkar det när du ska starta den ,finns det bara till och från ,var inne och titta på den på stihls hemsida .

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl 200

Wester  
#362454 Även jag kan intyga att senast 201:an är bra,mycket bättre än de tidigare väldigt lik 200:an nu [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

Avatar Fallback

Re: Stihl 200

Joen  
#362457 Jag har kört min 201 i två helgdagar, känner inte av några störande vibrationer. Är helnöjd med både att fälla o kvista med den.
Kört gran o björk upp till 30cm. Har en 261 som jag också är. Mycket nöjd med. Men den kommer att få vila tills de större fällningarna kommer.

Man aktiverar start läge sen är det bara att rycka igång den. Vänta en minut så är den kalibrerad för väderleken (jag vet inte hur det fungerar men fungerar gör dt). Skönt för oss som hellre sågar än justerar förgasare.

Avatar Fallback

Re: Stihl 200

Sture Andersson  
#362479
Joen skrev:Jag har kört min 201 i två helgdagar, känner inte av några störande vibrationer. Är helnöjd med både att fälla o kvista med den.
Kört gran o björk upp till 30cm. Har en 261 som jag också är. Mycket nöjd med. Men den kommer att få vila tills de större fällningarna kommer.

Man aktiverar start läge sen är det bara att rycka igång den. Vänta en minut så är den kalibrerad för väderleken (jag vet inte hur det fungerar men fungerar gör dt). Skönt för oss som hellre sågar än justerar förgasare.

Vad fick du betala för den,har du 12" svärd på den

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl 200

Joen  
#362482 13 tum. Hade lite tur med priset. Fick rabatt på rabatten. Blev 7200 minus 1000kr och tio procent på det. Tror det blev 5580kr.

Användarvisningsbild

Re: Stihl 200

svampbob  
#362484
Joen skrev:Jag har kört min 201 i två helgdagar, känner inte av några störande vibrationer. Är helnöjd med både att fälla o kvista med den.
Kört gran o björk upp till 30cm. Har en 261 som jag också är. Mycket nöjd med. Men den kommer att få vila tills de större fällningarna kommer.

Man aktiverar start läge sen är det bara att rycka igång den. Vänta en minut så är den kalibrerad för väderleken (jag vet inte hur det fungerar men fungerar gör dt). Skönt för oss som hellre sågar än justerar förgasare.


Så grovt sågar jag inte med min. Tycker den är mest lämpad till första gallring 10 till 15 cm i rot.

Avatar Fallback

Re: Stihl 200

Joen  
#362489 Jag röjer o gallrar i en eftersatt skog. Är det ett träd som är grövre så tar jag det med 201an. Är det flera så går jag till 4hjulingen o hämtar 261an. De flesta träden är dock mellan 10-15cm.

Avatar Fallback

Re: Stihl 200

Sture Andersson  
#362491
Joen skrev:13 tum. Hade lite tur med priset. Fick rabatt på rabatten. Blev 7200 minus 1000kr och tio procent på det. Tror det blev 5580kr.



+ moms ?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).