Motorsåg och handhållet

Venstretenner får meir stryk enn høgretenner (sagkjede)

21 inlägg 6912 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Venstretenner får meir stryk enn høgretenner (sagkjede)

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#373428 skal sjå om eg kan få målt med bladmål kor stor forskjell det er på understillinga fra venstre til høgre side.

   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Venstretenner får meir stryk enn høgretenner (sagkjede)

Homo abies  
#376520 Det kan vara anledningen till olika mått att du filar alla på samma håll... det svarar lite olika om man filar "mot" tycker jag.. -Hittar du någon skillnad i mått på ryttarna?

Användarvisningsbild

Re: Venstretenner får meir stryk enn høgretenner (sagkjede)

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#376547 Det kan ha med filningen att göra om den ena sidan är lättare att få bra. Inte ovanligt att man filar med en hand att det blir då en favoriserad sida.

Bäst är o fila efter synligt resultat så man är lika nöjd med dem på båda sidor.
Kruxet är att man ska veta hur det ska se ut med för att vara lika bra.

Avatar Fallback

Re: Venstretenner får meir stryk enn høgretenner (sagkjede)

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#376593 Veit vel ikkje heilt korleis det skal sjå ut, ser at det ikkje er noke råegg, går det ann og forklare korleis det skal sjå ut for at det skal vera bra ?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Venstretenner får meir stryk enn høgretenner (sagkjede)

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#376610 Jag har svårt att förklara detta. Det blir lite råegg hur man än gör. Ju finare desto otydligare.
Tittar man i skarpt ljus så ska det inte finnas nåt ljust eller grått kvar. Kanten mot topplattan blir då nästan osynlig i en optisk synvilla.

Avatar Fallback

Re: Venstretenner får meir stryk enn høgretenner (sagkjede)

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#376619 Ok, Ikkje heilt lett å skjønna, det er vel Ikkje lett å forklara noke sånt.har ein størst sjanse for bra resultat med noken lette tak til slutt kanskje samt prøva å halda fila i eksakt samme høgd på Dei forskjellige taka?

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).