Att dämpare o port samt denna är plana o fina är avgärande.
Det låter som kletet är oförbränd olja i lite större mängd.
Vilken olja o blandning har du?
Såg samlare av grövre kaliber....
www.chainsawcollectors.se
www.chainsawcollectors.se
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in
Mange skrev:Ser ut som de äldre har packning, men de nyare inte har om man tittar på IPL.
trislc skrev:3. Min såg kräver minst mellan 5 och 7-8 ryck för att starta. Inte sällan "baktänder" den under startförsöket. Det medför ett kraftigt motryck i startsnöret, som ibland medför att snöret kilar in sig i rullen och inte vill rulla tillbaka av startfjädern. Det är irriterande att tvingas skruva bort startapparaten för att frigöra snöret, mitt i röjningsjobbet! Har varit hos min återförsäljare med detta problem. Han säger sig inte ha träffat på någon såg tidigare som tänder på detta sätt, men eftersom tändläget inte går att justera, har han ökar avståndet mellan tändspole och magnet. Har inte kollat ännu om det medfört någon förbättring.
trislc skrev:Kör med ODAL 2T. Blandar in 2 % (plus "lite bonus", blir inte högre än 3 %.)
Glömde nämna att oljekleten också förstås spred sig på ljuddämparen och att det var mycket smörja i huset under ljuddämparen och i plastgallret vid lj-dämp.
Palms skrev:
Gäller 5-8 ryck oavsett om motorn är kall eller varm? Så här gör jag:
1. Choken på..
2. Ett eller 2 ryck så att den tänder till.
3. Choken av
4. Ett ordentligt ryck, ge lite gas när den startat.
Fungerar alltid på mina sågar, 2-3 ryck och den är igång.
Palms skrev:Det är tryckfelsnisse som varit framme, 6hk ska det vara! Vart har du hittat att det ska vara 4hk i dem? Verkar vara olika siffror på olika ställen isf?
Dessutom 88cc om vi ska vara så noga...