SKOGSFORUM ARTIKEL 

  Motorsåg och handhållet

Husqvarna 536LiPX, batteri kedjeröjsåg, stångsåg

174 inlägg 87225 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 536LiPX, batteri kedjeröjsåg, stångsåg

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#788808 @anersimyra, bra att ha plastlådan som backup tydligen!


Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 536LiPX, batteri kedjeröjsåg, stångsåg

anersimyra  
#788811
Mangan skrev:@anersimyra, bra att ha plastlådan som backup tydligen!


Honom kan det vara läge att kontakta.. 😀

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 536LiPX, batteri kedjeröjsåg, stångsåg

Hema  
#788816
anersimyra skrev:
Hema skrev:Jag var i kontakt med ett batteribolag (inte tillverkare), i hopp om att få igång mitt ryggbatteri. Men fick till svar att de inte fick bygga upp nya paket (med punktsvetsning).?

Det finns företag som bygger batteripaket på beställning, men om det blir billigare än att köpa nytt original batteripack är tveksamt..🤔

Tips på företag? Har bara en trasig cell ovh det går lätt att mäta vilken rad som har lägre spänning.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 536LiPX, batteri kedjeröjsåg, stångsåg

anersimyra  
#788818 Jag ska nog ta och ta ett snack med den där reparatören som jag mailade förra veckan som påstod att han inte kunde reparera Husqvarnas ”intelligenta” batterier.. 🤬

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 536LiPX, batteri kedjeröjsåg, stångsåg

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#788820 De var väl tyvärr epoxiade ihop så lite svårt att ta isär på ett snyggt sätt. 😢

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 536LiPX, batteri kedjeröjsåg, stångsåg

anersimyra  
#788821
Mangan skrev:De var väl tyvärr epoxiade ihop så lite svårt att ta isär på ett snyggt sätt. 😢

Batterierna i filmen ser inte ut att vara ihoplimmade med epoxi..🤔 i övrigt ringde jag grannen i Oxelösund bad henne att ställa mitt trasiga batteri under släpkärran undan regnet.. 😀

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 536LiPX, batteri kedjeröjsåg, stångsåg

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#788827 Gavlarna verkar vara ihoplimmade med cellerna, såg någon engelsk video där de sa "potted".

Kolla i den här (1:24 in)

https://youtu.be/3I2DBny1zk0?t=86

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 536LiPX, batteri kedjeröjsåg, stångsåg

anersimyra  
#788831
Mangan skrev:Gavlarna verkar vara ihoplimmade med cellerna, såg någon engelsk video där de sa "potted".

Kolla i den här (1:24 in)

https://youtu.be/3I2DBny1zk0?t=86

Aha, då förstår jag..🙂👍 men hur tusan får man tag på karln, googlar man på batterikillen så får man enbart träffar på youtube..🤔

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 536LiPX, batteri kedjeröjsåg, stångsåg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#788855 Skriv i kommentarsfältet om du inte ser kontakt möjligheterna. Vissa vill bara visa, inte ha kontakt eller kommentarer, andra älskar det.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).