Motorsåg och handhållet

Vimek krok

7 inlägg 5039 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vimek krok

volvo_per  
#341344 Någon här på forumet som vet vart man får tag på vimekkrok eller liknande kvalité?
Trött på min mjuka stihl krok som bara böjjer sig när man använder den som vändkrok; )



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Vimek krok

Fredrik Reuter  
#341348 Hej,
Det kanske är lite knivigt.
Enligt Sweden-viking - Omdömen på Biltema lyftkrok & lyftsax? så ska Bamsesågen sälja denna, men när man kollar på deras sajt så är den borttagen. Samma med "Throw Saw" som också har webhandel, men den verkar vara borttagen där också.

Hoppas fler ansluter som kan komma med tips, alt bra ersättare.

Avatar Fallback

Re: Vimek krok

volvo_per  
#341353 Har hört med throw saw och dom får inte tag på några just nu :( inte skogma heller.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vimek krok

Hema  
#341370 På Elmia så höll Throw Saw på att ta fram en egen variant av Vimekkroken.

Avatar Fallback

Re: Vimek krok

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#341384 Dags att sätta spårsändare på sin vimekkrok kanske? Tappar man bort den är ju hela dagen förstörd, om det inte går att få tag i flera.

Kollat hos Nima?

Avatar Fallback

Re: Vimek krok

volvo_per  
#341421 Throw saw har fått klart sin :) den kalas v kroken nu ;) tack för svar.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vimek krok

JPW  
#341432 Huskvarnas åf i Umeåtrakten säljer Vimekkroken, har köpt två själv i våras! Både Skog & Trädgård och Johanssons Maskin i Robertsfors (Sikeå) och Vännäs.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).