Motorsåg och handhållet

NY 372XPG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

21 inlägg 11082 visningar Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Husqvarna

NY 372XPG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24510Har idag fått pris på en NY 372xpg av min handlare,som lyckades skaka fram en,trots att dom ej skall gå att köpa i sverige längre.
priset är 8500 ink moms med skärutrustning.Jag väntar också på svar från canada vad priset blir för en trimmad dito med frakt.
återkommer när jag vet vad det blev.
DEN SOM VÄNTAR PÅ NÅGOT GOTT..........................!

stihl på krogen,husqvarna och jonsered i skogen!

TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
Skogshuggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24512Vad följer det med för skärutrustning borsett från 3/8 drevet?.

#2452318"svärd+kedja(73lp)

TS
Användarvisningsbild
#24524Laminat?

#24525solitt med topptrissa

TS
Användarvisningsbild
#24526Då är priset inte så mycket att orda om!,,,

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#24527Nej slå till på den om du känner att du har råd :)
det är en kanon såg !!

knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24532sen gärna en länk till den canada sidan

#24536www.walkerssawshop.com ligger på vancouver island i british columbia

TS
#24550Nu har jag beställt 372:an av min handlare här i sverige,det känns säkrare med garantier plus att man måste hålla sig väl med honom för att upprätthålla rabatterna.Det som kommer att beställas från canada är en moddad ljuddämpare(vilket ej handlaren kommer att få ta del av pga garantierna).Förhoppningsvis så kommer sågen på tisdag.Nu när jag har köpt en ny fällsåg så kommer min moddade 2156:a att få agera kvistnings och vedhuggarsåg med 8 rims 325 drev och fullchisel kedja.Det borde bli rätt bra fart på kedjan,och orken i den sågen är det inga fel på,så det borde fungera bra!.Är det någon här på forumet som har provat den kombinationen?

TS
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#24568Japp jag kör 8pin .325 chisel på min 357:a 15"-18" jag föredrar .325 kedjan när det skall kvistas mycket den går mjukare och jag upplever den mer följsam efter stammen !
Du kan ju modda ljuddämparen själv !?!?
du vet ju hur det funkar nu när du har en antar jag ,,,,

#24584ja,visst kan jag göra det själv(har varit bilmek 17 år innan jag sadlade om)men det är alltid bra att ha originaldämparen att sätta dit om det skulle bli frågan om garantireparation på sågen,så blir det inget tjafs!

TS
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#24593jo, jag har spart min orginal och byggt om US.modellen istället den är enklare att jobba med :)

ÄNTLIGEN!

#25298Nu har jag fått min NYA 372xpg!priset blev 7500 med partner 540 i inbyte inkl moms,vilket jag tycker blev en bra affär(1000 kr för partnern).Nu kommer det tråkiga att köra in en ny såg,men det är det värt eftersom handlaren fick ligga på husqvarna för att lyckas få loss en 372:a årsmodell -08(lite kuriosa).Jag har provkapat lite grann,och det verkar finnas " klös" i maskinen,som garanterat blir ännu bättre när den har "släppt" ordentligt.

TS
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#25305Huggar*n Grattis till en kanoooon såg, en av dom bättre i 70cc klassen :D

Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).