Motorsåg och handhållet

Motorsågskort för gamla rävar

133 inlägg 49246 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Motorsågskort för gamla rävar

röjar kalle  
#334561 Här kommer en amatör till som antagligen inte får jobb av Knaggen.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Motorsågskort för gamla rävar

jannee  
#334562 Snyggt jobbat, ingen stress men effektivt, precis så det ska se ut, eller?

Avatar Fallback

Re: Motorsågskort för gamla rävar

röjar kalle  
#334563 Jajjamensan lugnt och effektivt det är så man jobbar.Sen kör man Jonsered behöver man inte stressa den är ju halva jobbet. :grin: :grin: :grin: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Motorsågskort för gamla rävar

anersimyra  
#334565
röjar kalle skrev:Här kommer en amatör till som antagligen inte får jobb av Knaggen.
Så arbetar ett riktigt proffs.. :grin: kul att återigen höra " klickljudet " från vändkroken på långjärnet. Riktigt vass kedja har du på sågen också.. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Motorsågskort för gamla rävar

anersimyra  
#334567
Veckans bidrag blir en " fällknivsfällning " av en gran som vuxit in i en ek, metoden är särskilt lämplig för att undvika att få grenar från eken i skallen.. :smile:

Avatar Fallback

Re: Motorsågskort för gamla rävar

röjar kalle  
#334575 Ekgren skall väl en riktig skogshuggare tåla att få översig.Snyggt jobbat säkermetod.Ser ut att vara fin huggning det är frågan om jag inte sätter mig i bilen och kommer ner när syrran din åker hem. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Motorsågskort för gamla rävar

anersimyra  
#334577
röjar kalle skrev:Ekgren skall väl en riktig skogshuggare tåla att få översig.Snyggt jobbat säkermetod.Ser ut att vara fin huggning det är frågan om jag inte sätter mig i bilen och kommer ner när syrran din åker hem. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Huggningen är lika fin som " syrran ".. :mrgreen: .." Fällkniven " började jag med efter att jag i vintras lumpat ner en gran ur en stor tall. Jag missade en " osynlig " torrgren som for ned framför fötterna på mig, den föll från ca 15 meter och var JÄVLIGT stor.. :shock: :shock:

Avatar Fallback

Re: Motorsågskort för gamla rävar

röjar kalle  
#334579 Ja det gäller att se upp.En arbetskamrat till mig fick en torr talltopp i huvudet han fick epilepsiska anfall
efter den resan och demolerade halskotor skallbenet höll tack vare hjälmen.Han hade en egenskap som man kanske inte skall ha om man jobbar i skogen han skulle alltid hugga mest bit och vara värst. :sad: :sad: :sad:

Avatar Fallback

Re: Motorsågskort för gamla rävar

tallen100  
#334586
röjar kalle skrev:Här kommer en amatör till som antagligen inte får jobb av Knaggen.

Stiligt Kalle!

Nu väntar vi på en film från Knaggen... :-W :D :D

Avatar Fallback

Re: Motorsågskort för gamla rävar

80-90  
#334604 va härligt å se en jonsered igjen ... ha själv haft flera 2055 .. tyckte dom va bra...

Avatar Fallback

Re: Motorsågskort för gamla rävar

röjar kalle  
#334606 2055 var den sista riktiga Jonsereden. :sad: :sad: :sad:

Avatar Fallback

Re: Motorsågskort för gamla rävar

80-90  
#334608 Ja tyvärr så e det nog så !!! Gillade den bättre än 254 !! Den kändes starkare , kanske bara inbillning .. Men jag tyckte det

Avatar Fallback

Re: Motorsågskort för gamla rävar

röjar kalle  
#334615 Nej då den gick bättre helt klart.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).