Motorsåg och handhållet

Handtag

16 inlägg 6598 visningar 1 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Husqvarna
Användarvisningsbild

Handtag

Robin  
#23878Lyckades få ett ganska grovt hack i övre handtaget på min 357a, finns det att köpa själva plastöverdraget eller är det helt nytt handtag som gäller? och vad kostar ett sånt iså fall? Är ju inga som helst hinder funktionsmässigt men ser inte bra ut :) ps, är handvärme på den.

TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#23880mellan 600-1000 kronor skulle jag gissa på, men eltejp funkar ju bra, eller vulktejp ännu hellre!

Användarvisningsbild
Robin  
swe#kipp skrev:mellan 600-1000 kronor skulle jag gissa på, men eltejp funkar ju bra, eller vulktejp ännu hellre!

Jag får linda nåt varv med eltejt där bara för att "dölja", är 1000:- för hela handtaget? Det går alltså inte att bara få tag på själva plasthöljet?

TS
jokin  
#23882Ääh! va fan Robin de ä ju en MOTORSÅG den kommer ändå å se ut som fan efter ett par år i barrskogen! 8)

Användarvisningsbild
Robin  
jokin skrev:Ääh! va fan Robin de ä ju en MOTORSÅG den kommer ändå å se ut som fan efter ett par år i barrskogen! 8)

Jo det är ju sant, till för att användas, men tyvärr är man åt "putsbög" hållet.

TS
jokin  
#23884Jo då de ä ju kul om grejerna är fina så länge som möjligt :wink:

Användarvisningsbild
Robin  
jokin skrev:Jo då de ä ju kul om grejerna är fina så länge som möjligt :wink:

Jo det är ju det, men efter några skråmor så är det ju skit samma.
Hur funkar egentligen handvärmen, är det nån slags "stav" i handtaget som blir varm eller? Sitter det nån slagt minigenerator som ger ström till den? Som ni hör kör jag mest med min såg :oops:

TS
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#23886Det sitter en generator innanför svänghjulet, i främre handtaget tror jag det är en slinga och bakre en liten "plåtbit" !

Om jag har fel så kommer säkert någon vänlig själ att rätta mig :)

Användarvisningsbild
Robin  
swe#kipp skrev:Det sitter en generator innanför svänghjulet, i främre handtaget tror jag det är en slinga och bakre en liten "plåtbit" !

Om jag har fel så kommer säkert någon vänlig själ att rätta mig :)

jaja men, där ser man, man lär sig nåt nytt varje dag.

TS
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#23888Kör du med microlite på din 357:a ??

Användarvisningsbild
Robin  
swe#kipp skrev:Kör du med microlite på din 357:a ??

ja, köpte en kit med 13" svärd + 2 kedjor från sibro.

TS
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#23890Funkar det bra ??
Jag kör med valig .325 och stora 3/8 på min.

Användarvisningsbild
Robin  
swe#kipp skrev:Funkar det bra ??
Jag kör med valig .325 och stora 3/8 på min.

ja tycker den funkar bra, har väl inte så mycket att jämföra med heller, kör inte så pass mycket om året så jag skulle märka nån skillnad tror jag.

TS
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#23893okej :)
357:an är det ju bra fart på så jag undrade bara om kedjan håller och om den har bra spånflöde !?

Användarvisningsbild
Robin  
swe#kipp skrev:okej :)
357:an är det ju bra fart på så jag undrade bara om kedjan håller och om den har bra spånflöde !?

och där tog min motorsågskunskap slut........ :D

TS
Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).