Motorsåg och handhållet

2156 wh 3/8 18"

10 inlägg 2953 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

2156 wh 3/8 18"

huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22856 Här är en bild på 2156:an(mycket kraft i litet format,ca 4,9-5,0 hk enligt walkers saw shop.Det skiljer ej så mycket från en standard 2171,det som saknas jämfört med 2171(372)är bottenvridet.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

ofrivillig dubblett!

huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22858 det var ej meningen att få 2 likadana bilder,men min skogskunskap är bättre än min datorkunskap(som tur är).STIHL på krogen,jonsered i skogen(som någon tidigare medlem har sagt och jag håller fullkommligt med).Förlåt alla stihl fans,men jag trivs bättre med röda eller oranga produkter.Vi kör genomgående stihl på jobbet så jag har provat bägge delarna!

   TS
Användarvisningsbild
Thunborg  
#22888 Jag vet ej varför men har lite svårt för röd/svarta sågar :roll: Man svärdet var fint :lol:

Avatar Fallback
huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22933 haha!smaken är som baken

   TS
Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22945
huggar*n skrev:haha!smaken är som baken



Ja....Verkligen!! :lol:

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22948 Huggar*n! måste säga att du i alla fall hade fin smak när du hittade på namnet! (huggar*n) :lol: :roll:

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#22964 Är din 2156:a fullt ombyggd av Walkers "Walkerrized" eller är det bara ljuddämparen ???
Och har du en bild på dämparen, skulle vara kul att se hur deras nya dämpare till "småsågar" ser ut :)

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#22968 Hittade bild på din dämparen :P

Välkommen hit till Skogsforum !!

Avatar Fallback
huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22981 Det är bara dämparen+mera bränsle(mycket mera,men det är ganska självklart).Det gjorde faktiskt väldigt stor skillnad efter som sågen är en E-tech från början.

   TS
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#22989 ja visst gör det, jag har så på alla mina sågar plus lite annat :)

Ett litet tillägg dock, jag tycker inte att min 357:a (samma som din såg fast i rätt färger) jobbar som min 372:a när den har orginal dämparen :P
men visst går den fint men inte så fint ,,,,,

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).