Motorsåg och handhållet

Vilken liten motorsåg rekomenderas?

52 inlägg 26169 visningar 17 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vilken liten motorsåg rekomenderas?

morco  
#314583 Jag är ute efter en lätt smidig såg och har kikat på Stihls hemsida efter MS 201 och hittar ingenting, är jag blind eller dum?

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Vilken liten motorsåg rekomenderas?

totte  
#314593 Näpp, varken blind eller dum, finns för närvarande inte på svenska hemsidan om inte jag också är blind eller dum.

Användarvisningsbild

Re: Vilken liten motorsåg rekomenderas?

JensSkoog  
#314616 Ni får kolla på norska hemsidan:
http://www.stihl.no/STIHL-produkter/Mot ... gbruk.aspx :grin:

Avatar Fallback

Re: Vilken liten motorsåg rekomenderas?

Hema  
#314638 Jasså Stihl håller också på meddumheter iform av olika info på hemsidorna beroende på vilken adress man använder. ..

Avatar Fallback

Re: Vilken liten motorsåg rekomenderas?

Phantom  
#314660 Det kommer en ny modell av 201:an i mars eller april tror jag det var. Troligen därför ni inte hittar den på svenska hemsidan.

Avatar Fallback

Re: Vilken liten motorsåg rekomenderas?

enav16  
#315776 Hitachi cs 33el är en klart bra såg. Har den vid sommarstugan sedan 6 år och har fällt rejält grova träd samt också kapat en hel del ved. Har bytt tändstift en gång och den har varit inne p reparation en gång till en kostnad av 450SEK. Den bara går och går, liten, rapp och ett mycket bra förhållande vikt/hästkrafter. Körde litet i helgen då har den inte varit igång på 6 månader. Gick igång på fyra ryck. Klart nöjd och är sugen på att köpa en till bara för att ha!

Avatar Fallback

Re: Vilken liten motorsåg rekomenderas?

Elfving  
#322434
enav16 skrev:Hitachi cs 33el är en klart bra såg.
......
Klart nöjd och är sugen på att köpa en till bara för att ha!

Haha

Håller med, man vill bunkra upp allrahelst då sågen har sett likadan ut i säkert mer än tio år, snart blir den väl förbjuden i Europa på grund av miljö- eller säkerhetskrav.
Med undantag för ett överbackat exemplar(finns en tråd om det på forumet) har jag inte lagt en krona på service mer än vanlig skötsel. Scannar annonser och dylikt för att kunna komma över flera.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).