Motorsåg och handhållet

242 xp

9 inlägg 2987 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

242 xp

oddjob  
#22546 Hej!
Helt ny här på forumet.

Jag är nybörjare, och har köpt en beg 242 XP på firma.
Totalrenoverad m ny kolv, lager, membran, filter och svärd.

Den kostade 3500 med 1 års garanti.

Har jag gjort bort mig?

Jag tyckte att det var för stort "prisgap" till de nya 346 xp...

En sak till: hur bra är den såg jag köpt jämfört med andra?
Jag var till 2 firmor och båda ansåg att det var en av de bästa sågarna som finns/funnits.
Är det så?

/oddjob



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22547 Välkommen till forumet!

Priser är svårt.
Så länge du är nöjd är det ett klockrent köp.
Finns de som gett både mer o mindre o varit lika nöjda.
Det finns dem som fått dem gratis o blir inte nöjda so om de fått betalt!

Helt klart har 242 en plats bland tio av de bästa Husqvarna gjort i mitt tycke!

Avatar Fallback

Re: 242 xp

Valmet830.3  
#22558
oddjob skrev:Hej!
Helt ny här på forumet.

Jag är nybörjare, och har köpt en beg 242 XP på firma.
Totalrenoverad m ny kolv, lager, membran, filter och svärd.

Den kostade 3500 med 1 års garanti.

Har jag gjort bort mig?

Jag tyckte att det var för stort "prisgap" till de nya 346 xp...

En sak till: hur bra är den såg jag köpt jämfört med andra?
Jag var till 2 firmor och båda ansåg att det var en av de bästa sågarna som finns/funnits.
Är det så?

/oddjob


Som Mange skriver, prisnivåer kan vara lite krångligt..

242XP är en bra såg ingen tvekan om det, har en själv en trotjänare.
Sen beror det ju alltid på vad man ska använda den till, om man blir nöjd. Dv.s om sågen uppfyller kraven för jobbet som ska göras.

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum!