Motorsåg och handhållet

Inkörning 346XP

34 inlägg 11199 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22569 Det är sin sak med paragrafer en annan o stå med kass såg på disken som behöver delar för 2000 kronor.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
maccall  
#22601
LiddeLidman skrev:Min handlare säger att garantin bara gäller om man kör på miljöbränsle.

// Lidde

Ps Jag har fått sågen idag :D :D :D :D :D :D :D


Kortfattat: Han är dum i huvet.

Garantin gäller om du följer de rekommendationer som tillverkaren anger för bränslet. Det är riktigt att de i första hand rekommenderar miljöbränsle, men de säger ingenting om att man inte skulle få använda egenblandat. Och det är det som det hänger på, bara man blandar rätt av högkvalitativ olja och bensin så har inte någon sågtillverkare något emot det.

Men det är lättare att skylla på blandningen om någon blandat själv och det går snett...

Å grattis till sågen. Tänk på att om den får ligga i sängen första natten är det svårt att vänja av den sedan...

Användarvisningsbild
maccall  
#22602
oddjob skrev:Jag var in och köpte 3 kedjor (400 kronor) och då sade handlarn: jag vill bara påminna om att du måste köra på färdigblandad bensin, om du vill att garantin skall gälla.

Då verkar det kanske vara en sanning då, och inte bara ett försöka lura en ny huggare...?


Men va fan, han också? Smittar det eller?

Han kan inte på något som helst vis kräva det!

Sedan att det finns många andra skäl att köra på miljöbränsle i alla fall, men visst, gör som han säger då och kör på 4-takts miljöbränsle, stek sågen och gå sedan in till puckot och hävda att det skall vara på garantin för du har minsann kört på miljöbränsle som han ville.

Sån't här ger mig ångest, och straxt innan läggdags dessutom...

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22649 Jag rek alla o köra på Alkylat. Säger de inget annat så är det vad som är i tanken och så sågen är justerad.
Vill ha annat än Alkylat får han ta med det hit när han hämtar sågen så den blir justerad efter hans bränsle.
Viktigt o komma överens om att det är ett bränsle som gäller.


Kräva att han ska köra på miljöbränsle kan man nog inte, men man kan komma överens om det.

Att skifta mellan olika bränsle är aja baja o blir förr eller senare en dyr historia enligt min erfarenhet.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).