Motorsåg och handhållet

köpråd motorsåg

8 inlägg 4622 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

köpråd motorsåg

Stefan.nystedt  
#286987 Hej ska köpa ny såg här i veckan då jonsered 2055 turbon börjar bli lite sliten. Har kollat på 2 sågar och dom är jonsered 2260 w och den andra är husqvarna 560 xp g. Vilken skulle ni härinne köpa ? Det är samma effekt och vikt och pris på dom. Tack på förhand Stefan



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: köpråd motorsåg

ulfgustav  
#286989 Hej Köpte för några veckor sedan en Jonsered 2245, har blivit ett antal skiftmed den och är väldigt nöjd. Den har mycket bra vridmoment och är tacksamt lättstartad. Visserligen är det inte en proffssåg men den räcker gladeligen för en som inte jobbar mer än några hundra tal timmar i skogen per år som jag.

Användarvisningsbild

Re: köpråd motorsåg

anersimyra  
#286990 Samma såg med olik färg och design :smile: Närhet till ÅF är då viktigast.. :smile:

Avatar Fallback

Re: köpråd motorsåg

Stefan.nystedt  
#286991 Ja är väl samma så men hur är dom att jobba med nån som provat båda kanske?:-D

   TS
Avatar Fallback

Re: köpråd motorsåg

Stefan.nystedt  
#286992 Har både jonsered och husqvarna återförsäljare inom 3 mil :-D

   TS
Användarvisningsbild

Re: köpråd motorsåg

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#287006 Tja, föredrar du rakt eller snett handtag på sågen?
/Niklas

Avatar Fallback

Re: köpråd motorsåg

Stefan.nystedt  
#287009 Blev en husqvarna 560xp g hitta en till bra pris på kampanj tack för hjälpen :-D

   TS
Avatar Fallback

Re: köpråd motorsåg

rikard_e  
#287058 Ett riktigt bra såg, Jag har ett själv och det fungerar perfekt. Otroligt såg att ta lite grövre med

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).