Motorsåg och handhållet

Vilken gårdstrimmer rekommenderas

95 inlägg 56752 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vilken gårdstrimmer rekommenderas

Robertberg  
#284320 Det var ju samma tråd jag hade när jag körde, fyrkantig 3,3 mm från garage24 (tror jag), och den fungerade förträfflig bra i Husqvarnan, men inte alls i Stihl 480.

Sån här typ av trimning var det mestadels.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Vilken gårdstrimmer rekommenderas

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285168
Niking skrev:Jo, Husqvarnas professionella batterigrejor (536-serien) är riktigt trevliga bekantskaper vid rätt förhållanden. Börjar bli småsugen på en batteridriven häcksax nu också...
/Niklas


Införskaffade en 536 LiHD60X häcksax idag utan batteri http://www.husqvarna.com/se/products/he ... x-batteri/ och den funkar riktigt bra.

Dock har jag inte så mycket häckar att klippa, så det det kändes som en riktig lyxig investering. Efter ca 10-15 minuter, så var jag klar. Ett batteri ska hålla i 90-100 minuters drift/laddning, enligt manualen...
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vilken gårdstrimmer rekommenderas

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285170
obantteg skrev:Sån här typ av trimning var det mestadels.


Då skulle nog en treuddskniv vara att föredra.
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vilken gårdstrimmer rekommenderas

JensSkoog  
#285184
obantteg skrev:Det var ju samma tråd jag hade när jag körde, fyrkantig 3,3 mm från garage24 (tror jag), och den fungerade förträfflig bra i Husqvarnan, men inte alls i Stihl 480.

Sån här typ av trimning var det mestadels.

Samstämmer med Niking! Det där är mat för den treuddiga. :wink:

Avatar Fallback

Re: Vilken gårdstrimmer rekommenderas

Robertberg  
#285186 Jag avancerade fortare med tråd, så valde det! Men på Stihlen var det treudd som gällde ;)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).