Motorsåg och handhållet

Tändmodul till Husqvarna 162?

4 inlägg 3396 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tändmodul till Husqvarna 162?

dah00k  
#274730 Hej!

Jag håller på att fixa upp en Husqvarna 162 SE men har insett att tändmodulen är bortom räddning. Det verkar ju vara lite olika tändsystem på de där sågarna beroende på årsmodell. Min tändmodul är svart och har märkningen "AM2/114E-01 L1" samt "100 435 00". Är det någon som har en sådan att sälja?

Det finns en ersättningsprodukt på Ebay (http://www.ebay.com/itm/271311100281) men jag är inte säker på att den kommer fungera med mitt svänghjul och tändspole. Jag är skeptisk för HVA-numret som den ersätter finns bara i IPL för senare Husqvarna 162/Jonsered 630. Jag tror de har den blå modulen. Om nu det har någon betydelse? Märkningen på vevaxeln säger 77-11 så jag gissar att min såg är ganska tidig.

Hittar jag inget annat så kan det ju vara värt att testa modulen från USA, vore synd att inte få igång sågen när jag nu glasblästrat cylinder och svänghjul :grin:

(Ja, ni förstår kanske att det inte är en billig såg jag är ute efter, utan att bevara ett stycke kultur)

Ha det gôtt!



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Tändmodul till Husqvarna 162?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#274799 Var håller du till nånstans?

Avatar Fallback

Re: Tändmodul till Husqvarna 162?

dah00k  
#274807 Jag bor i Karlstad, upptäckte att jag inte skrivit in det i profilen så jag gjorde det nu!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tändmodul till Husqvarna 162?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#274949 Bra! Föredömligt tillrättat!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).