Motorsåg och handhållet

Trimma Jonsered XF

80 inlägg 28809 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Trimma Jonsered XF

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#272970
Mange skrev:Jo, det gör jag. Han är med Skrotsamlare...

I mitteln med ansiktet mot kamera. Står och begrundar ett fint lastat släp.

Bild


Totte är för övrigt till höger i bild.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Trimma Jonsered XF

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#272971
Westra Aros skrev:Det ska jag göra.

stämmer maxvarvet som står på den här sidan, har för mig att min varvade på tok för mycket isåfall

http://www.acresinternet.com/cscc.nsf/e ... enDocument

Kul att det står vibrationsfri i reklambilden.


Max varv stämmer nog. Det ska vara lite lägre (15%) i stock mätt för max effekt.

Avatar Fallback

Re: Trimma Jonsered XF

Westra Aros  
#273051 Ska ta fram varvräknaren när jag kommer hem och se hur det ska låta när den varvar så pass lågt.

Eftersom jag har en förkärlek till stora tunga grejer så undrar jag om det finns någon Mcculloch som är värd att köpa och göra iordning och ha till vedkapning och lite kul hemma, så jag vet vad jag ska leta efter när jag tittar in hos Saxholm.

En dröm vore en 125 SP med 101B motor, men så grova träd finns väl inte i Sverige.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trimma Jonsered XF

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#273064 Ta varv mätaren å lägg den i lådan igen o justera efter hur den går.
Starta 1 och 1/4 varv ut på båda nålarna.
Den ska takta markant på fullvarv och gå rent i stock under belastning.
Ingen tvekan i gaspådrag.

Användarvisningsbild

Re: Trimma Jonsered XF

totte  
#273068 Om du gillar som stora grejorna så måste du ju se till att få tag på en bra Solo Rex, där är det lite att åka med. Hörs bra också.

Användarvisningsbild

Re: Trimma Jonsered XF

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#273071 Solo rex och Jonsered XF är ungefär likvärdiga. Kanske lite mer varv i rex, men mer brum i XF.

Johan gillar Rex. Han sa det kittlade i magen flera gånger...

Hahaha

Han körde så det slog gnistor om det!

HA!

Användarvisningsbild

Re: Trimma Jonsered XF

johan eriksson  
#273106 Ja, den upplevelsen glömmer man inte i första taget, nästan som Homelite C7 fast den kittlade mer i högerhanden. Ska försöka starta upp Solon någon dag nu, har äntligen fixat startapparaten som pajade på Elmia.

Och för er som undrar, blöta kläder i kombination med dåliga tändhattar är ingen rolig kombination för användaren, bara för åskådarna.

Avatar Fallback

Re: Trimma Jonsered XF

Blivande snickare  
#273114 :lol: :lol:
Okej, fult att skratta åt andras olycka! :oops:

Avatar Fallback

Re: Trimma Jonsered XF

Westra Aros  
#273119 Det som är så konstigt är att den går hur fint som helst så som jag ställt in den men det enda konstiga är trycket i tanken, kan det ha att göra med att tanklocket är dåligt kanske?

   TS
Avatar Fallback

Re: Trimma Jonsered XF

Jocke91  
#273139 Kan vara så att det är något strul med tankventilationen kanske? Minns inte om det sitter ventilationshål i locket eller ej.

Avatar Fallback

Re: Trimma Jonsered XF

Westra Aros  
#273143 Jo det är ett hål med en gummiventil på insidan, men ventilen har börjat torka så det läcker rätt häftigt om den när man har full tank och det är väl ingen höjdare tycker vår internatföreståndare.

   TS
Avatar Fallback

Re: Trimma Jonsered XF

Jocke91  
#273144 Om det läcker så lär det ju vara tillräcklig ventilation så att säga.
Läckande sågar kan vara lite svårt för en del att tycka om tex föreståndare i detta fall.

Användarvisningsbild

Re: Trimma Jonsered XF

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#273147
Blivande snickare skrev::lol: :lol:
Okej, fult att skratta åt andras olycka! :oops:

Det var inte fult, det var skitkul. Ännu roligare andra och tredje gången när man såg ansiktet på Johan skrynkla sig innan han ens dragit i snöret...

Avatar Fallback

Re: Trimma Jonsered XF

Westra Aros  
#273151
Jocke91 skrev:Om det läcker så lär det ju vara tillräcklig ventilation så att säga.
Läckande sågar kan vara lite svårt för en del att tycka om tex föreståndare i detta fall.


Jo det är lika kul varje gång hon svär åt oss på finska.

Jag ska se om jag får tag i ett till tanklock som jag kan borra upp lite och se om jag får någon förbättring.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trimma Jonsered XF

totte  
#273157
Mange skrev:
Blivande snickare skrev::lol: :lol:
Okej, fult att skratta åt andras olycka! :oops:

Det var inte fult, det var skitkul. Ännu roligare andra och tredje gången när man såg ansiktet på Johan skrynkla sig innan han ens dragit i snöret...


=))

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).