Motorsåg och handhållet

Gasen hänger sig, Stihl FS480

5 inlägg 3039 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Gasen hänger sig, Stihl FS480

peter399  
#270651 På vår nästan sprillans nya FS480 så hänger sig gasen i fullt läge direkt efter start. Just nu slår jag med handflatan över det svarta plaströret som vajern löper i. Vet inte om det är det som gör att den slutligen varvar ner men til slut gör den det i alla fall, gissningsvis efter ca 15-20sek. Sen får man gasa försiktigt ett litet tag så den inte hänger sig igen och efter en stund går det använda gasen normalt. Ngn som har tips på lösning på problemet ?

Sen på MS170:n har oljesmörjningen nu slutgilitigt lagt av, antar inte lönt att laga pga sågens billiga konstruktion (?), pumpen gömmer sig nånstans därinne i plasten.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Gasen hänger sig, Stihl FS480

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#270668 Försök få i lite 5-56 i gaswiren, en av mina gjorde så åxå i början men jag minns inte hur jag fixade.

Avatar Fallback

Re: Gasen hänger sig, Stihl FS480

Brumsten  
#270715 Hej, oljepumpen sitter på undersidan bakom handtagskonsolen, under en plasthylsa som hålls fast av en skruv.
Pumpdrevet sitter bakom kopplingen.
Det är ofta stopp på sugsidan.
Ha de.

Avatar Fallback

Re: Gasen hänger sig, Stihl FS480

peter399  
#270799 Tackar . Blir till att testa 5-56..

   TS
Avatar Fallback

Re: Gasen hänger sig, Stihl FS480

Homo abies  
#270812 Gas som hänger sig, -Tillbaka till försäljningsdisken!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).