Motorsåg och handhållet

Bilder på filning.

1714 inlägg 397996 visningar 78 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bilder på filning.

Williamm  
#780290 När jag filat SQ så har det blivit snälla och fina på instick jämfört med rundfilat på samma ryttarhöjd.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Williamm  
#780291 Har inte testat "goofy", vet inte om det är värt de anses ju vara ett lättare alternativ än "äkta" SQ.

Användarvisningsbild

anersimyra  
Klyv Bixby skrev:Har en skrotad oregon skip kedja jag måste prova på vid tillfälle 😎 👍

Gör för allt i världen inte instick med den kedjetypen.. 😀[/quote]

Jag gjorde instick med den när jag fälde en ek, gick hur fint som helst 😇 I ge mer dramatiskt än med stihl rs helmejselkedja.[/quote]
Tandtypen kan förstås vara avgörande, jag testade med en ”racingfilad” kedja som Björn T sände mig för utprovning och det blev en minst sagt mindre trevlig upplevelse vid instick i just en ek..😳

Användarvisningsbild

Williamm  
anersimyra skrev:
Klyv Bixby skrev:Har en skrotad oregon skip kedja jag måste prova på vid tillfälle 😎 👍

Gör för allt i världen inte instick med den kedjetypen.. 😀

Jag gjorde instick med den när jag fälde en ek, gick hur fint som helst 😇 I ge mer dramatiskt än med stihl rs helmejselkedja.[/quote]
Tandtypen kan förstås vara avgörande, jag testade med en ”racingfilad” kedja som Björn T sände mig för utprovning och det blev en minst sagt mindre trevlig upplevelse vid instick i just en ek..😳[/quote]

En racekadja har nog lägre ryttare. Har en jag inte vill göra innstick med men som är rysligt snabb i trisskapning.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).