Motorsåg och handhållet

Husqvarnas nya kombidunk...

217 inlägg 113296 visningar 33 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Robertberg  
#287214
Mangan skrev:Fast, med lutande öppning som Huskvarnas standarddunk, funkar det dåligt med den tappen. :(


Vrider man pipen till klockan halv åtta istället för sex och ställer kombidunken på en regel fungerar det oerhört bra :) Halv fem fungerar också om man vill alternera..

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Hema  
#287354 Jag har mina 25L-dunkar med vridtapp liggandes på ett skåp, funkar okey. Skulle vilja få fatt i ett litet skruvlock till min 4t-apsendunk så jag kan göra ett litet hål i den sks. avluftnings"hålet". Har ett sådant på min 2t-aspendunk o det går lite snabbare o tappa av då.

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Robertberg  
#287361 Nu förstod jag dig inte riktigt Hema, men har man dunkens luftning öppen så vinner man några tiondelar vid påfyllning med vridkran.

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Hema  
#287363 Ja men jag saknar ett lock, så att jag kan stänga efter avtappninge (iom. det har jag således inte gjort något hål ännu). Så nu går det lite långsammare, kanske läge att ta tag i det lilla förhoppningsvis enkla problemet.

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#287364 Är det olika på 2t och 4t-dunkarna?

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Hema  
#287369
Mangan skrev:Är det olika på 2t och 4t-dunkarna?

Förutom färgen och ett borttappat lock, samt att jag då inte gjort något hål för avluftningen. Så är det ingen skillnad, mig veterligen.

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#287371 Okej, nu trillade polletten ner. Du har tappat bort ett lock. Någon vänlig själ borde kunna skicka över ett överblivet lock till dig då! Tyvärr har jag inte möjlighet förrän till helgen. :)

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Hema  
#287625 Tackar för erbjudandet, men det verkar som om en jobbpolare hittade en. Får se på måndag.

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Brumsten  
#287629 Hej, har kollat med min åf, den ska komma i mitten av september, fan trot.
Ha de.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#287676
Brumsten skrev:Hej, har kollat med min åf, den ska komma i mitten av september, fan trot.
Ha de.


Samma sa min ÅF

Användarvisningsbild

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Fredrik Reuter  
#288480 Hej,
Jag fick en pressrelease igår från Husqvarna som gällde en ny bensindunk och den nya technical hjälmen. Är det denna dunk som diskuterats i denna tråd?

495kr, rymmer 15l.

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

åberg  
#288490 Tråden började med denna:

Bild

Användarvisningsbild

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

värmSkog  
#289003 http://www.husqvarna.com/se/accessories ... kombidunk/

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Nonkan  
#290409
Admin@skogsforum skrev:Hej,
Jag fick en pressrelease igår från Husqvarna som gällde en ny bensindunk och den nya technical hjälmen. Är det denna dunk som diskuterats i denna tråd?

495kr, rymmer 15l.


Den stora dunken är mest till för åkgräsklippare och andra större prylar.

Vi som åf hade väl helst sett den i grönt eller blått då orange alltid använts till 2-taktsbensin på Husqvarna, men det var visst inte aktuellt.

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

mrvimek  
#290419 Okt eller nov skamsen komma var de sista ja hörde

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).