Motorsåg och handhållet

Husqvarnas nya kombidunk...

217 inlägg 112694 visningar 33 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

mrvimek  
#319077 Ända som ja inte gilla att den är höger än den gammal så lådan jag har alla saker och motorsåg i så går de inte att stänga locket så man få gänga av påfyllning tapparna :(

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

mrvimek  
#319082 Ända som ja inte gilla att den är höger än den gammal så lådan jag har alla saker och motorsåg i så går de inte att stänga locket så man få gänga av påfyllning tapparna :(

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

eqlazer  
#361894 Nån som skulle kunna ta lite mått på den nya dunken? Eller är det möjligtvis samma ytterdimensioner som den gamla?

Användarvisningsbild

Re: Sv: Husqvarnas nya kombidunk...

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#361898
eqlazer skrev:Nån som skulle kunna ta lite mått på den nya dunken? Eller är det möjligtvis samma ytterdimensioner som den gamla?


Nej. Den nya HVA-kombidunken är ca 4 cm längre och ca 1 cm smalare än den gamla kombidunken.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

eqlazer  
#361901 Ah, tack! Hur är det med höjden? Med och utan piparna om man får vara jobbig :)

Användarvisningsbild

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#361903 Handtaget är högre på den gamla. Piparna vet jag ej.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

eqlazer  
#361906 Ok, det blir bra det. Tänkte inreda en motorsågslåda och har bara den gamla varianten tillgänglig för tillfället.
Tack än en gång!

Användarvisningsbild

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#361907 Mina mått avsåg alltså själva dunken utan pip. På den nya dunken går ju piparna rakt upp, medan den gamla lutar de ju ca 45 grader.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

mrvimek  
#361908 Dom är högre än dom gamla

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

eqlazer  
#361910 Jo så mycket går att lista ut från bilder. Med de storleksskillnader som angetts på själva dunken så går det ju att uppskatta storleken på piparna.

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

bonecrusher  
#367459 fungerar bra, köpte jonsereds som är likadan men klarröd på granngården.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Tjita1  
#367572
Amatörhuggare 62 skrev:
m_399.jpg
m_398.jpg
Är besviken på nya dunken, automatpipen till oljan, sprack i gängan efter 7 tankningen i Västergötland.
Och i går medan jag kapade vindfällen, så sprack båda muttrarna, medans dunken stod i bilen.

Dåligt !!

Har en dunk i " Snickerboa " som är 17 år. Den är både tät, och piparna sitter än.

Det där såg ju inte så bra ut.

Fler som har liknande erfarenheter?

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Boppen  
#367664
Tjita1 skrev:
Amatörhuggare 62 skrev:
m_399.jpg
m_398.jpg
Är besviken på nya dunken, automatpipen till oljan, sprack i gängan efter 7 tankningen i Västergötland.
Och i går medan jag kapade vindfällen, så sprack båda muttrarna, medans dunken stod i bilen.

Dåligt !!

Har en dunk i " Snickerboa " som är 17 år. Den är både tät, och piparna sitter än.

Det där såg ju inte så bra ut.

Fler som har liknande erfarenheter?


Mina båda pipår har också spruckit på snarlikt sätt - så jag kör med "vinterpipen" för olja jämt nu och annan vanlig pip för bensinen ...

Användarvisningsbild

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

halvproffs  
#379281 Min oljepip gick sönder på samma sätt som på bilderna. Var i verkstan och skruvade med en 444 som jag fått och skulle flytta dunken lite och gängorna i pipen delade på sig. Ska prata med återförsäljaren om detta. Dåligt att släppa ut undermåliga produkter av känt märke.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarnas nya kombidunk...

Peteflamingstar  
#379288 Synd att de inte håller måttet, min gamla dunk av förra modellen har hållit i snart tio år. Ser förresten att de rear ut de gamla dunkarna hos vissa åf, 250 kr styck.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).