Motorsåg och handhållet

Omdöme om Tanaka/Hitachi PureFire?

18 inlägg 21516 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Omdöme om Tanaka/Hitachi PureFire?

Elfving  
#304333
anersimyra skrev:Tanaka gör fantastiskt fina 2 taktare. Jag har en lövblås från början av nittiotalet, den startar alltid på andra rycket, det även om den stått i ett par år.. :smile:

Jo det är inte utan anledning man ids reparera en gammal utskälld sågmodell :)

   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Omdöme om Tanaka/Hitachi PureFire?

Brumsten  
#304444 Har bytt vevhus på en Tanaka motorsåg för några år sedan, vevhuset var lövtunnt.
Kedjespännaren hade tryckts in i oljetanken pga. felaktigt handhavande.
Det är lätt att göra lätta sågar, svårt att få dom att hålla.
Hej.

Avatar Fallback

Re: Omdöme om Tanaka/Hitachi PureFire?

Elfving  
#305470 Har använt ECV-4501:an några dagar nu, och mitt minne av den gör mig inte besviken!
Till det jobb jag gör nu finns inte lämpligare såg, väger nästan inget, rapp och lättanvänd. Närapå 100% al i dimensioner upp mot 20 cm, till största delen mängder av mindre stammar och bitvis väldigt brant. Den senaste veckans "skörd" syns på bild, hoppas hinna så mycket som möjligt innan snö och kyla gör det orimligt att fortsätta. Kör fram allt med pallgafflar och gripklo, manuell lastning. Hoppas kunna städa området på kvist för att kunna fortsätta arbeta med marken framöver.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).